SVSH 2 – 1 SVSomeren

SV Someren Veteranen

26 augustus 2017 17:00

De uitslag net andersom.

Deze keer was het een El Clasico met een feestelijk tintje. De meest gewiekste spits ooit uit De Hei speelde namelijk zijn 1250-ste wedstrijd. Extra oppassen dus ga je dan denken.

Onze selectie was op het middenveld en in de verdediging enigszins uitgedund. Voor de meeste spelers was er de uitdaging om weer voor de eerste keer in het nieuwe seizoen wat meer tempo in de benen te pompen en te zoeken naar het prima samenspel van voor de vakantie. Voor SVSH was er maar een doel. Het doel van de tegenstander bereiken en de 2 – 1 nederlaag wegpoetsen waarmee ze het vorige seizoen hadden moeten afsluiten.

Beide partijen waren eigenlijk de gehele wedstrijd aan elkaar gewaagd. Dan ontstond er aan de kant van de thuisploeg gevaar voor het doel, waarna er een moment later grote spanning ontstond aan de overkant.

Dan volgde toch weer dat ene moment van onoplettendheid. Even was deze jongen eerder bij de steekpass vanuit het midden dan zijn tegenstander en spits met dat 1250-ste wedstrijdgevoel. Zo’n gevoel kruipt waar het niet gaan kan. De weggeschoten bal kon weer direct teruggebracht worden binnen de zestien. Hans Truijen had het geluk aan zijn kant en wist met een schot tegen de lat en daarna in de rebound.zijn eerste doelpunt van de wedstrijd te scoren. Je gunt zo’n spits uiteindelijk toch wel zijn feestje!

Feestje of niet, voor ons werd het nu serieus. In de 2e helft werd er door beide teams een schepje bovenop gedaan. De duels werden wat feller en er ontstond hier en daar zelfs een opstootje om de bal. Er werd zelfs geroepen om een videoscheidsrechter. Nota bene door de man die een feestje aan het vieren was. Hij was er toch zeker van dat hij de bal even over de lijn had zien gaan van ons doel.

Even later in de wedstrijd volgde alsnog zijn revanche en stonden we zomaar met 2 doelpunten achter.

De tegenaanvallen van onze kant werden steeds talrijker en heftiger  Een tackel op de man in het strafschopgebied van de Hei gaf ons de mogelijkheid om de aansluitingstreffer te maken. Martin nam de verantwoordelijke taak op zich en knalde de bal via de binnenkant paal in het net achter de keeper van SVSH.  De einduitslag werd daarmee vastgesteld.

Foto- en filmreportage : Wim

(winnaar GOUDEN WEDSTRIJD CAMERA 2017)

Tekst: Marcel