Einde bekeravontuur Someren VR3 na verlies tegen Stiphout Vooruit VR1 (2 - 5)

SV Someren VR3

Stiphout Vooruit VR1 (zon)

Vrouwen, VR3, klasse 6

17 september 2017 10:00

Vandaag stond de derde en laatste bekerwedstrijd gepland tegen Siphout Vooruit VR1 die we ook in onze competitie tegen zullen komen. Voor de gasten was een gelijkspel voldoende om door te komen gezien ze de eerste 2 wedstrijden hadden gewonnen. Men kon vooraf aan de wedstrijd al zien dat ze gebrand waren waren om zeker niet te verliezen in Someren.

Eerste helft
De eerste kansjes waren voor someren, maar Daphne en Henk schoten naast of de bal werd te slap ingeschoten. Helaas was het bij Stiphout wel raak.Eigenlijk had deze goal niet mogen goed geteld omdat de bal uit de handen van Chantal werd geschopt, maar de scheidsrechter besliste helaas anders ......
Echter niet lang kon Stiphout van dit kadootje genieten want kort daarna was het 1 - 1 door Daphne. Met een prima afstandsschot ging de bal via binnenkant paal in het netje. Amper enkele minuten hierna werd het zelfs.2 - 1 via Juul die via de onderkant lat scoorde. Tot het einde van de eerste helft waren de gasten die het heft in handen namen. Voor de rust bogen ze de achterstand nog om in een 2 - 3 voorsprong. Daarbij enigszins geholpen door enkele verdedigingsfouten van de thuisclub. Net voor rust had Someren nog een penalty moeten krijgen maar de scheidsrechter beoordeelde een voordeel die helaas niet benut werd. Dit was wederom zeer discusabel te noemen .... Schijnbaar had men moet vallen om een penalty te krijgen ?!?

Tweede helft
In de tweede helft waren de gasten de bovenliggende partij. Hierin kreeg Stiphout meerdere kansen, wederom door enkele misverstanden bij Someren. Stiphout scoorde nog heel gemakkelijk twee goals en liep uit naar een 2 - 5 voorsprong. Bij Someren lukte er echter helemaal niets meer. Zelfs een gemakkelijk gegeven penalty ging er niet in. Al met al was de overwinning zeer terecht en bekert Siphout door naar de tweede ronde.

Volgende week zondag begint dan eindelijk de competitie. Er wordt thuis afgetrapt tegen Brevendia VR2, aanvang 10.00 uur.

SV Someren 1
Deurne 1