Someren 3 wint in slotfase van FC Hoensbroek 2

FC Hoensbroek 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

20 mei 2018 13:00

Someren begon met de volgende opstelling:

Doel: Dirk K.
Rechts back: Luuk
Centrale verdediger: Mo
Centrale verdediger: Karel
Links back: Jur
Rechts midden: Tjardo
Centraal midden: Bart
Links midden: Dirk M.
Rechts voor: Jan van V.
Spits: Stijn
Links voor: Danny

Wissels:

Ron
Robert
Lex
Ties
Joey

Someren begint zwak aan de eerste helft tegen FC Hoensbroek. Ze komen al snel, in de vierde minuut, op een 1-0 achterstand door een fout in de verdediging. Maar Someren hervatte zich naarmate de wedstrijd vorderde. Vlak voor rust kwam Jan van Veen met een geweldige soloactie. Hij liep dwars door de verdediging heen en maakte in de 44e minuut de 1-1.

In de rust werd Luuk gewisseld voor Robert.

Someren begint sterker aan de tweede helft. Na een goede assist van Jan van Veen, die Dirk Maas vrij voor de goal zette, kwam Someren in de 56e minuut op een 2-1 voorsprong. Dirk bleef rustig en kon daardoor de bal links langs de keeper het doel in schieten. In de 64e minuut werd Danny gewisseld. Ron kwam in het veld en werd op de spitspositie geplaatst. Nadat een goal van de tegenpartij voor een gelijkstand had gezorgd, beging een speler van FC Hoensbroek binnen de 16 een overtreding op Jan van Veen. De scheidsrechter gaf ons een penalty, die Mo op zich nam. Helaas bezweek Mo onder de druk en schoot hij de bal over het doel. Someren bleef knokken tot de laatste minuut. In de slotfase van de wedstrijd gaf Tjardo een assist op Dirk Maas, die hij uitstekend benutte. Hierdoor werd de uitslag na een verdiende wedstrijd voor Someren 3-2.