Someren 3 verliest onverdiend bij Scharn 2

Scharn 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

13 mei 2018 11:30

De wedstrijd in het verre Maastricht was niet bepaald een voorbeeld van organisatie.

Pas na de warming-up kregen wij te horen dat de scheidsrechter zich had afgemeld en werd ons medegedeeld dat er een clubscheidsrechter bereid was gevonden maar dat zou nog even duren. Maar liefst 20 minuten later ging de wedstrijd alsnog van start. Ondanks de slechte voorbereiding was het Someren dat al na 5 minuten op voorsprong kwam. Een goede pass van Stijn werd door Danny Welten subliem afgestraft. Vervolgens was Someren nog zeker een half uur de betere ploeg. Maar kansen werden wel gecreëerd, maar niet afgerond. De laatste 10 minuten voor de rust waren voor Scharn. Met een vijftal corners werd Scharn gevaarlijk maar tot een doelpunt kwamen ze niet.

De 2e helft was amper begonnen of de stand was al 2-1 in het voordeel van Scharn. Tot tweemaal toe werd slap verdedigd, waardoor Someren weer vol aan de bak moest. Dit gebeurde overigens wel. Met volle inzet werd gepoogd een beter resultaat te halen. Het geluk was echter niet aan onze zijde. Eerst was het Niels die een goede actie afrondde met een schot op de paal. Even later was het Ron die een prima schot via de binnenkant van de paal weer in het veld zag stuiten. Scharn werd met de rug tegen de muur gezet maar bleef uiteindelijk overeind. Dat dit met 11 man gebeurde was zeker verrassend te noemen. De scheidsrechter was namelijk erg mild in het bestraffen van een schandalige overtreding van een van de Maastrichtenaren. Daar waren ze het na afloop ook zelf wel over eens.

Nog twee wedstrijden staan op het programma. Zeker één moet daar van gewonnen worden om de 4e plaats op de ranglijst, en daarmee de periode, veilig te stellen.

Verslag: Jorn van Santvoort