Someren 3 wint van Laar 2

s.v. Laar 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

22 april 2018 13:00

Op zondag 22 april speelde Someren 3 tegen Laar 2. De afgelopen keer dat deze 2 ploegen elkaar hadden ontmoet draaide de wedstrijd uit op een gelijkspel. Een waarbij Someren met een wel heel zuur gevoel in de buik naar huis vertrok doordat zij de voorsprong pas weggaven in de laatste minuut. Juist om deze reden was het afgelopen zondag tijd om nu wel de volledige winst in de zak te steken.

In de eerste helft begon Someren sterk. Door hoog druk zetten en het aanvallende spel van Someren wist Laar niet waar zij de bal moesten laten. Na enkele gemiste kansen liet de goal nog op zich wachten. Door het warme weer was het van belang dat Someren wel snel ging scoren doordat de hoge druk zijn tol begon te eisen bij de spelers. Gelukkig was daar Bart Hurkmans die niet 1, niet 2, niet 3, maar 4 spelers voorbij dribbelde waarna de bal koeltjes werd afgemaakt. Precies wat Someren op dat moment nodig had. Echter kon Someren niet lang van de voorsprong genieten. Laar werd gevaarlijk aan de linkerflank waar een voorzet op volgde. Een aanvaller schoot de voorzet op doel, maar de poging werd gekeerd door een verdediger. Tot het geluk van Laar raakte deze bal in de kluts en werd vervolgens per ongeluk zelf binnen getikt door een verdediger van Someren. Hierdoor moest Someren weer snel aan de bak om Laar niet het gevoel te geven dat er wat te halen viel op de Potacker. Dit gebeurde doordat een voorzet/schot van Jur Schweren over de keeper in het doel belandde. Na deze goal begon het weer ook steeds meer een rol te krijgen in de wedstrijd. De druk werd verlaagd en het leek alsof Someren de wedstrijd rustig wou uitspelen tot de rust. Jammer genoeg had Someren weer pech doordat Laar een vrije trap van een meter of 18 beheerst binnen schoot. De wedstrijd stond opnieuw gelijk.

In de tweede helft waren beide ploegen meer gewaagd aan elkaar. Someren kon de druk van de eerste helft niet meer waarborgen waardoor het Laar de kans gaf om ook hun spel te maken. Ook kwamen er steeds meer gaten in het spel aan beide kanten. Dit resulteerde ook in kansen. Gelukkig bleef de voorsprong bij Laar uit en trok Someren uiteindelijk aan het langste eind. Wederom door Bart Hurkmans die de bal opeiste op rand zestien en deze verfijnd binnen schoot. Gekeken over de gehele wedstrijd was Someren de bovenhand liggende partij en hierdoor verdiend gewonnen.