Matig Someren 3 ten onder tegen DVO 2 (2-0)

DVO 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

25 maart 2018 11:30

Aan de uitwedstrijd tegen concurrent DVO uit Sittard heeft Someren geen resultaat over kunnen houden. In een matige wedstrijd ging de ploeg van Hans van Santvoort met 2-0 onderuit door twee doelpunten in het tweede bedrijf.

Voor de wedstrijd was het al duidelijk dat het geen makkelijke middag zou gaan worden. DVO stond met 16 punten slechts 4 punten onder de blauwwitten en daarnaast werden al deze punten ook nog in thuiswedstrijden vergaard. Ook zat de eerste helft van de thuiswedstrijd, waarin Someren het heel erg lastig had met de fysiek sterke spitsen van DVO, nog vers in het geheugen. Met deze waarschuwingen op zak ging Someren goed van start. Voetballend wist het in de eerste 15 minuten de vrije man te vinden en was het de bovenliggende partij. Na dit eerste kwartier zakte echter het niveau van de wedstrijd en kwam DVO steeds beter in het spel en kreeg het ook de eerste grote kans. Via de rechterkant brak DVO door en met een prima lage voorzet werd een van de spitsen bereikt. De nummer 10 van dienst raakte de bal echter niet voldoende om deze actie in een doelpunt om te zetten. Aan de andere kant kreeg ook Someren een riante mogelijkheid maar doordat ook deze werd gemist, ging iedereen aan de thee met een brilstand als gevolg.

In de rust werd het nog eens duidelijk gemaakt dat het zaak was voor Someren om niet met het fysieke spel van de gastheren mee te gaan. Dit was Someren ook duidelijk niet van plan. Ondanks dat het voetbal nog altijd niet hoogstaand was, kwam Someren sterker uit het kleedlokaal en werden de kansen groter. De grootste kans kwam toen Jan van der Veen, na een prima actie, vrij voor de keeper verscheen. Zijn inzet werd gekeerd door de goalie en de rebound belandde voor de voeten van Robert Janssen. Iedereen dacht aan een doelpunt maar de poging van Robert werd van de lijn gehaald en tot corner verwerkt. Niet veel later mocht Danny Welten een poging doen om alleen op de keeper af te gaan en te scoren. Ondanks alle vrijheid was zijn inzet te slap en kon de keeper van DVO opgelucht adem halen. DVO probeerde vooral met corners en vrije trappen gevaar te stichten en met diepe ballen op de sterke spitsen. Bij een van die diepe ballen werd de nummer 10 bereikt, hij gebruikte uitstekend zijn lichaam en schoot uit de draai, via de binnenkant van de paal, tergend langzaam binnen. Voor Someren het sein om meer risico te nemen met nog 20 minuten te spelen. Someren probeerde het wel maar gaandeweg de tijd verstreek, nam de wanhoop ook toe in het spel. Nog een grote kans was aan Someren niet bested alvorens de wedstrijd in de 88e minuut definitief in het slot ging. Someren liep met man en macht naar voren en uit de tegenstoot kreeg de spits de bal op vijandelijke helft voor de voeten. Hij zag de keeper voor z’n doel staan en met een prachtige boogbal werd de wedstrijd beslist.

Ondanks de niet onverdienstelijke vijfde plaats, is door de nederlaag en de precaire situatie rondom EHC 2, de nacompetitie nog allesbehalve definitief afgewend. Taak dus aan Someren om, na het vrije paasweekend, er alles aan te doen om tegen vv SCM 2 de punten in eigen huis te houden. Aftrap op 8 april op sportpark de Potacker vindt plaats om 13.00 uur.

Verslag: Mark van den Boomen