Someren 3 weer niet als winnaar uit de strijd.

Venlosche Boys 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

11 maart 2018 13:00

De 3e competitiewedstrijd was tegen een concurrent van ons: Venlosche boys 2. Eerder dit seizoen lieten we onnodig 2 punten achter door gelijk te spelen in Venlo.

We moesten scherp aan de wedstrijd starten. Helaas kwamen we in het begin weinig aan voetballen toe. Venlosche boys zat beter in de wedstrijd en creëerde enkele kansjes. Someren moest het van wat lange ballen hebben en af en toe lukte het om via de zijkant erlangs te komen. Verder dan wat voorzetten die niet veel opleverden en wat vrije trappen en corners waren er geen grote kansen voor Someren. Venlosche boys kwam steeds meer in de wedstrijd en creëerde gevaarlijke kansen. Via rechts kwam een voorzet perfect op maat voor de linksback van Venlosche boys die de bal prachtig in een keer uit de lucht op de volley nam. 0-1 voor Venlosche boys. De maker van de goal moest meteen gewisseld worden na de goal vanwege een spierblessure. 0-1 rust Venlosche boys.

In de rust werd er ingegrepen door de trainer van Someren. Maar liefst 3 wissels. Er moesten kansen gecreëerd worden. Someren kwam heel fel uit de startblokken ze zetten Venlosche boys onder druk waardoor er enkele kansen en corners gecreëerd werden. 10 minuten na rust nam Danny de corner waarop Mo helemaal vrij de bal in kon koppen. Heerlijke kopbal. Someren voelde dat het Venlosche boys pijn kon doen en bleef kansen creëren. Ongeveer 10 minuten na de 1-1 nam Wesley de vrije trap waar hij weer op de vrije Mo belandde. 2-1 voor Someren. Someren creëerde nog 100% kansen waaronder Jan vd Veen die 1 op 1 met de keeper helaas overschoot. Joey kreeg ook nog een goede kans vrij vanuit de 16 maar schoot helaas ook over. Terwijl Someren de 3-1 moest maken verliep het 5 minuten voor tijd andersom. Venlosche boys kwam met een mooi schot over de keeper met 2-2 gelijk.

Zoals eerder dit Seizoen verdeelde Someren en Venlosche boys weer de punten samen.

Verslag: Danny Welten