Someren 3 laat onnodig punten liggen

De Ster 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

25 februari 2018 13:00

De 2e competitiewedstrijd na de winterstop verliep voor Someren 3 niet zoals gehoopt tegen De Ster 2.

Het begin van de wedstrijd startte Someren goed en waren er ook enkele kansen te noteren, helaas werden deze kansen niet benut. Daarna werd het iets slordiger aan de kant van Someren, door 2 foutjes in de verdediging keek Someren ineens tegen een 0-2 achterstand aan. Aan het einde van de 1e helft werd een goed schot van Jan van de Veen nog goed gekeerd door de keeper, maar in de rebound bleef Robert Janssen rustig en schoot de 1-2 binnen, dit was ook de ruststand.

In de rust was het duidelijk in de kleedkamer van Someren: tegen dit team van De Ster hoeven we niet te verliezen. In de 2e helft was Someren ook de bovenliggende partij en kon De Ster alleen nog maar denken aan verdedigen, dit op soms harde wijze maar omdat de scheidsrechter toch geen kaarten bij had (denk ik) ging het zo de rest van de wedstrijd door. Even dacht Jan van de Veen de gelijkmaker op zijn schoen te hebben nadat hij goed wegdraaide van zijn verdediger en uitkomende keeper waardoor hij uitzicht had op een open goal, maar Jan werd hard onderuit gehaald en het enige wat Someren kreeg was een vrije trap. Doordat de eindpass vaak net fout ging en de scherpte voor de goal ontbrak wist Someren niet meer te scoren en stond het met lege handen.

Maar volgende week weer een nieuwe wedstrijd uit naar de nummer 2 Sportclub Susteren 2 hopen op dan een beter resultaat.

Verslag: Dirk Maas