Someren 3 wint uiteindelijk overtuigend van Caesar 2

Caesar 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

18 februari 2018 13:00

In een aardige wedstrijd met fijne weersomstandigheden won Someren 3 haar eerste competitiewedstrijd in het jaar 2018 van de reserves van Caesar uit het Limburgse Beek.

Een leuke wedstrijd, een prima scheidsrechter en twee ploegen die allebei zin hadden in de hervatting van de competitie. In de eerste helft bleken beide ploegen aardig aan elkaar gewaagd. Er vielen wel enige kansen te noteren maar gescoord werd er niet. Someren moest echter winnen om de aansluiting naar boven te maken. Die conclusie werd in de rust nog eens extra getrokken. Het was dan ook Someren dat in de 2e helft het initiatief nam. De kansen werden groter en iedereen kon voelen dat de doelpunten niet konden uitblijven. Toch moest er een fout van een Limburgse verdediger aan te pas komen om de score te openen. Danny Welten profiteerde prima van dit buitenkansje. Hij passeerde de keeper en gaf spits Jan Meulendijks een niet te missen kans. Jan deed dus wederom wat hij heeft beloofd SCOREN.

Direct na deze goal trok Someren weer ten aanval. Het was Dirk Maas die aan de rechterkant de achterlijn wist te halen. En uit zijn voorzet kopte Tjardo Knapen de bal prima in de kruising. Tjardo scoorde dus weer eens in zijn 1e wedstrijd na een blessureperiode van 1,5 jaar.

Het mooiste doelpunt werd bewaard tot het laatst. Uit wederom een prima voorzet van Dirk Maas scoorde dit keer Robert Janssen bij de 1e paal een wereldgoal met zijn hak. Het was een prachtige goal maar aan het gezicht van Robert te zien was toch ook hij een beetje verrast.

Een prima start van de competitie dus. Hopelijk kunnen we dit succes volgende week voortzetten in de thuiswedstrijd tegen De Ster 2.