Someren 3 – DVO 2

DVO 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

26 november 2017 13:00

Afgelopen zondag werd thuis op de Potacker de wedstrijd tegen DVO 2 gespeeld. Na veel onnodig puntenverlies in de laatste wedstrijden is het er op of er onder voor Someren. Winst geeft Someren de mogelijkheid om naar boven te kunnen kijken in het klassement, terwijl bij verlies het gat naar de top erg uitloopt. Thuis tegen DVO was een wedstrijd die bij voorbaat absoluut niet verloren mocht worden.

De eerste helft begon voor Someren zwak. De verdediging en het middenveld had veel moeite met de 4-4-2 opstelling van DVO. Vooraf opgestelde taken werden niet nagekomen en duels werden verloren. Zo begon DVO dus sterker aan de wedstrijd. Dit betaalde zich uit voor DVO met een vroege voorsprong. Door een miscommunicatie tussen het centrale duo en een middenvelder werd er niet goed geanticipeerd op een hoge diepe bal. Deze diepe bal kwam terecht bij een doorgeschoven middenvelder van DVO die deze zonder veel moeite kon afmaken. Waar gedacht zou worden dat Someren nu wel degelijk een tandje erbij moest zetten, liet dit nog even op zich wachten. DVO kreeg nog meerdere grote kansen door 2 keer met schoten op het aluminium te stuiten.

Nadat alle spelers in de rust op hun plek waren gezet en de fouten waren benoemd begon Someren in de tweede helft gelijk beter. Het team stond beter gepositioneerd en de communicatie tussen spelers was sterk verbeterd. Someren kreeg meer kansen en het was wachten op een doelpunt. Dit doelpunt kwam ook doordat Niels van Santvoort de bal uit een corner kon aannemen en hard binnen schoot. Een grote opluchting voor het gehele team. Maar Someren was er nog niet. Someren moet winnen en zette de hoge druk voort. Ook dit betaalde zich later in de wedstrijd uit wanneer een keurige voorzet van Danny Welten werd ingekopt door de doorgeschoven Ronaldo van Stratum. Waarbij normaal gesproken het niveau van Someren daalt bij een voorsprong bleef het deze keer goed aanhouden. Later in de wedstrijd was het captain Dirk Maas die uit een voorzet de eindstand bepaalde met een doelpunt. Gekeken naar het grote overwicht in de tweede helft zijn de 3 punten terecht naar Someren gegaan.