Someren 3 geeft 2-0 voorsprong tegen Venlosche boys 2 uit handen en mag blij zijn met een punt

Venlosche Boys 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

5 november 2017 12:00

Op het kunstgrasveld van Venlosche boys trapte de prima fluitende scheidsrechter om 12 uur af. De Venlosche boys zakte ver terug en liet Someren het spel maken. De centrale duo Mo en Karel konden de bal gemakkelijk naar elkaar over spelen. Na ongeveer 15 minuten zag Mo Danny vrijlopen en gaf vanuit eigen helft een voorzet op maat die door Danny prima werd afgewerkt. Danny bleef rustig en schoot de bal over de keeper heen in het doel. Het spelbeeld veranderde in de eerste helft niet. Venlosche boys deed geen druk zetten en Someren kon ook geen kansen meer creëren en zo ging someren met een 1-0 voorsprong de rust in na een slecht gespeelde eerste helft.

Na vijf minuten in de tweede helft kreeg Jan v/d Veen de bal aangespeeld vanuit de middenveld. Jan sprintte zijn rechtstreekse tegenstander eruit en gaf een prima voorzet op Robbert die gemakkelijk de 2-0 kon aantekenen. Venlosche boys bleef wegzakken en liet Someren het spel maken. In de 60 minuut kreeg Jan Meulendijks een kans op de 3-0. Jan haalde prima uit , maar had geen geluk in de afronding.

Na 65 minuten kreeg een speler van Venlosche boys rood omdat hij een trappende beweging maakte richting een Somerense speler. De wedstrijd leek beslist totdat balverlies op het middenveld van Someren genadeloos werd afgestraft door Venlosche boys. Zij geloofden er weer in, en zetten hoogdruk op Someren. Na een aantal kansen te hebben gemist maakten zij met 10 man in de 80 minuut de verdiende gelijkmaker. Hierna kreeg Venlosche boys nog twee reuzenkansen op de drie punten. Door voortreffelijk keepen van Martin v.d Ven ging Someren 3 met een punt naar huis.

Someren 3 heeft over 6 wedstrijden gezien 9 punten en staat op de 5 plaats. Gezien het aantal blessures en afwezigen om andere redenen is dit een goed resultaat.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Scharn 2 uit Maastricht op de menu. Zij zijn de koploper en voor Someren de kans om de achterstand te verkleinen tot drie punten.

Verslag : King Mo