Someren 3 lijdt haar eerste nederlaag tegen Sportclub Susteren 2

Sportclub Susteren 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

8 oktober 2017 13:00

Someren dat middels een overwinning en een gelijkspel prima aan de competitie was begonnen heeft helaas haar eerste nederlaag moeten incasseren. De blauw witten gingen in een thuiswedstrijd tegen Sportclub Susteren 2 met 1-0 onderuit.

Eerste helft

Om 13.00 uur werd er afgetrapt op sportpark de Potacker. Someren begon goed aan de wedstrijd en had in de beginfase het initiatief. De leidde tot de eerste kans voor de Somerense verdediger Mohammed Khallad, hij kreeg bij een corner eerst een kop kans en vervolgens een moeilijke schietkans, helaas voor Someren ging deze poging hoog over. Na 28 minuten werd Vincent vd Bogaart in de zestien aangespeeld en werd hij onderuit gehaald door een verdediger van Susteren, waar heel het sportpark, inclusief de spelers van Susteren een penalty verwachtten legde de scheidsrechter de bal om onbegrijpelijke redenen niet op de stip. In het restant van de eerste helft trok Susteren het initiatief meer naar zich toe, zonder dat dit in echte kansen resulteerden. Met de brilstand werd het kleedlokaal voor de rust opgezocht.

Tweede helft

Ook het begin van de tweede helft was voor Sussteren, waar Dirk Kerkers Someren met twee sterke reddingen op de been hield, was het bij een derde poging wel raak voor Susteren, 1-0. Vervolgens sloeg het noodlot toe voor Someren. Sterspeler Vincent vd Bogaart kwam in harde botsing met een verdediger van Susteren en stortte ter aarde. Meteen was duidelijk dat het niet goed was met Vincent, hij lag buiten bewustzijn op de grond en had naar alle waarschijnlijkheid zijn tong ingeslikt. Mede door zeer attent handelen van Someren speler Jan vd Veen werd Vincent geholpen, na een minuut of 10 kwam hij steeds beter bij. Voor de zekerheid werd er toch gewacht op de ambulance. De wedstrijd heeft bijna een half uur stilgelegen. De schrik zat er bij beide teams goed in, toch werd er na overleg besloten om de wedstrijd uit te voetballen. Someren probeerde het nog wel in het restant van de wedstrijd, maar van een echt slotoffensief was nooit echt sprake.

Naar omstandigheden gaat het op het momenteel goed met Vincent van de Bogaart. Hij heeft een zware hersenschudding en zal zich de komende tijd moeten richten op zijn herstel. Wij wensen Vincent veel sterkte met zijn herstel en hopen dat hij snel weer de oude is. Tevens gaat onze dank uit naar Jan vd Veen, zonder zijn optreden had het zomaar erger af kunnen lopen. Zo blijkt maar weer dat er belangrijkere zaken zijn dan voetbal.