SV SOMEREN 3 - V.V. Schaesberg 2

V.V. Schaesberg 2 (zon)

Mannen, 3, 1e klasse A

24 september 2017 13:00

Ook tijdens de kermis wordt er gewoon gevoetbald. Someren 3 – Schaesberg 2 stond op t programma. Heel het elftal stond om 11:45 fris en fruitig op sportpark de Potacker, klaar om 3 punten te veroveren.

In de eerste helft waren de 2 teams erg aan elkaar gewaagd waarna Someren de wedstrijd steeds meer naar zich toe trok. Someren werd een aantal keer gevaarlijk door corners en vrije trappen maar dit leverde geen doelpunten op. In de 40e minuut werd een smerige overtreding op Jan Meulendijks bestraft met een rode kaart. Hierdoor werd Someren een stuk sterker, voor rust spatte een schot van Jur Schweren uiteen op de lat en gingen we rusten met 0-0 op t scorebord.

In de rust werd iedereen weer scherp gemaakt en werd het duidelijk dat we de wedstrijd niet mochten verliezen en dus de 3 punten in Someren houden.

De tweede helft was Someren dominant en had het de wedstrijd redelijk onder controle. Na 10 minuten leverde dit het eerste doelpunt op door Jan Meulendijks.

Someren werd hier alleen maar sterker door en speelde Schaesberg kapot, ze zaten door de wissels heen en kregen last van kleine blessures. 10 minuten voor tijd kwam Niels van Santvoort vrij voor goal door goed drukzetten. Hij maakte deze koel af en dat zorgde voor een 2-0 op het scorebord, dit was tevens de eindstand en Someren kon met een goed gevoel de kermis op.

Bijna heel het team ging nog mee naar de kermis en is er gezellig wat gedronken, alleen boom vond het helaas leuker om in het reuzenrad te gaan dan samen met zijn team te zijn.