Rentree in 2e klasse levert Someren één punt op

SV Someren 1

Mannen, 1, 2e klasse F

24 september 2017 14:30

Best – Someren is in de 2e klasse F gestart met een 1-1 gelijkspel tegen Wilhelmina Boys. De bezoekers kwamen in de twaalfde minuut op voorsprong door Freek van Bussel. Nog voor rust zette Stef Vervloet de thuisclub op gelijke hoogte. De tweede helft bleef spannend tot het einde toe, maar in de stand kwam geen verandering meer.

Scheidsrechter Cairo uit Den Bosch, die zich al na negen minuten liet behandelen vanwege een kuitblessure, wist de wedstrijd hinkend en soms op afstand volgend tot een goed einde te brengen.

Someren begon prima aan de wedstrijd en kwam binnen het kwartier op voorsprong na een mooie aanval. Pascal Loomans gaf de bal goed mee aan Koen de Louw en diens  loepzuivere voorzet belandde op het hoofd van Freek van Bussel, die tegendraads de 0-1 binnenkopte.

Koen de Louw en Stijn Kusters waren daarna ook dichtbij een treffer, maar beide keren leverde hun inzet slechts een hoekschop op.

Op slag van rust mochten de gastheren na een vermeende handsbal een vrije trap nemen aan de zijkant van het zestienmetergebied. Stef Vervloet verraste doelman Maarten Werts met een schot in de bovenhoek, 1-1.

Na rust waren beide teams aan elkaar gewaagd. De thuisclub was vooral dreigend via de linkerflank en bracht de bezoekers aan het wankelen na een gevaarlijk hakballetje en een inzet die door Wesley v.d. Boomen van de doellijn werd gehaald. Veelvuldig werd bij Someren de lange bal gehanteerd en het middenveld overgeslagen. Het leverde overigens wel een paar goede kansen op. Pascal Loomans werd vrij voor het doel gezet door Dévi Fondon, maar produceerde slechts een ongevaarlijk rollertje. Mike Verdonschot die sterk inviel, bracht Freek van Bussel  in stelling, maar diens kopbal werd met kunst- en vliegwerk gekeerd door doelman Molenberg. In de slotminuut kreeg Niels Schweren een honderd procent kans uit een hoekschop van Salim Zeroual, maar hij kopte rakelings naast het doel.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Luuk Hoeben (68 Robin v.d. Aker), Pascal Loomans (75 Luc Bouwmans), Salim Zeroual, Freek van Bussel, Koen de Louw, Dévi Fondon (62 Mike Verdonschot).

Voor verslag: Gerard Slegers

SV Someren 1