ST Someren/NWC VR1 na 2 wedstrijden door in landelijke KNVB beker

HRC'14 VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Groep 1 22

10 september 2017 12:00

De dames van ST Someren/NWC VR1 hebben zich na 2 gespeelde wedstrijden al verzekerd voor de knock out fase van de landelijke KNVB beker. Na de gewonnen partij vorige week in Nistelrode tegen hoofdklasser Prinses Irene (0-1), was de ploeg van trainer Ivo Veltrop vandaag met 4-2 te sterk voor eerste klasser HRC’14 uit Hurwenen/Rossum.

Eerste helft
ST Someren/NWC VR1 begon goed aan de wedstrijd. Na een aantal goede uitwedstrijden de  laatste weken, wilde de dames vandaag aan het thuispubliek laten zien wat ze in huis hebben. Dit resulteerde in een duidelijk veldoverwicht en af toe mooie aanvallen. Someren kwam dan ook in het eerste deel van de wedstrijd op een verdiende voorsprong via aanvoerster Yvonne Swinkels. Een afstandsschot van haar belandde binnenkant paal buiten het bereik van HRC doelvrouw tegen de netten. Het gevaar dat de tegenpartij kon bieden kwam vooral door kleine onoplettendheid van de thuisploeg. Zo moest Carin Maas aan de noodrem trekken doordat  een vrije pass vanuit het middenveld een speelster van HRC vrij richting Someren/NWC doelvrouw Iris van Stiphout kon lopen. Vlak voor het strafschopgebied maakte Maas de keuze om de aanvalster tegen de vlakte te werken. Waar iedereen had verwacht dat de scheidsrechter met een rode kaart voor de dag zou komen, trok hij tot groot ongenoegen van het gehele HRC kamp de gele kaart. De vrije trap die daarop volgde werd snoeihard binnen geknald, 1-1. Een eerste helft waar Someren/NWC de wedstrijd in handen had maar toch met een gelijke stand richting de thee ging .

Tweede helft
In de tweede helft begonnen de gasten sterker aan de wedstrijd. De goal net voor de rust gaf de ploeg het gevoel dat er meer viel te halen in Someren. Someren/NWC liet de touwtjes een beetje vieren en dit werd genadeloos afgestraft, want wederom wist HRC het net te vinden, (1-2). Daarna wist Someren/NWC wat ze moesten doen. Een tandje erbij om een maximaal resultaat te halen. Dit werd gedaan en met vlagen was het spel weer goed. Net als Someren moest ook  HRC aan de noodrem trekken toen een Someren/NWC speelster vrij door kon. Yvonne  Swinkels ging achter de bal staan en wist net als HRC de bal snoeihard in de bovenhoek te knallen. En wist zo haar tweede goal van vandaag op het bord te zetten. Daarna volgde er een onsportieve fase. Waar HRC in balbezit was en een eigen speelster op de grond lag gingen zij door met het opzetten van een aanval. Deze werd onderschept door Someren/NWC,  ook zij kozen voor de aanval, waar de gasten hadden verwacht dat de bal buiten het veld gewerkt zou worden. Nadat Romy Kuepers vrij voor de keepster kwam, maar miste, kwam de vlam in de pan. Hier gingen speelsters en staf van HRC volledig over de schreef. De meiden van  Someren/NWC  werden voor alles uitgemaakt. Zelfs zo erg dat de scheidsrechter niet anders kon doen dan een speelster van HRC met een rode kaart van het veld te sturen. Daarna kon Someren de wedstrijd uitspelen  en nog meer de aanval zoeken. Kansen stapelden zich op. Maar Someren/NWC had een strafschop nodig om weer op voorsprong te komen. Janou Berckmans werd na een goeie actie neergehaald in het strafschopgebied, de scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip te leggen. Een goed spelende Lotte van Mourik ging achter de bal staan en faalde niet, (3-2). Na een handjevol kansen was het uiteindelijk Carin Maas die met een  schitterende boogbal over de keepster de wedstrijd op slot wist te gooien, (4-2).

Van te voren niet verwacht maar na 2 wedstrijden is het nieuwe combinatie team van Sv Someren en NWC Asten al verzekerd van de volgende ronde in de landelijke beker. Het is al vrij snel een hechte groep geworden. Dit in samenwerking met het vrouwen 2 team onder de fanatieke leiding van Patrick Slegers die ook 6 punten hebben na 2 wedstrijden. De meiden zijn zoals gezegd leergierig en in beide teams worden grote stappen gezet. Laten we hopen dat we samen deze lijn kunnen doortrekken en er samen voor zorgen dat er in Someren en Asten een mooie vrouwen/meidenvoetbal bolwerk komt te staan.

A.s. zondag voor vrouwen 1 wederom een thuiswedstrijd. Dan nemen we het open tegen het CTO team uit Eindhoven. Wat of wie is het CTO Eindhoven. Centrum voor Topsport en Onderwijs (CTO) Eindhoven biedt talentvolle sporters een unieke kans om fulltime trainen, studeren en wonen in Eindhoven te combineren. Professionele voorzieningen en minimale reistijd voor de sporter staan hierbij centraal.

Trainingsaccommodaties, onderwijsfaciliteiten (van middelbaar tot universitair onderwijs), huisvesting en (para)medische begeleiding zijn op fietsafstand van elkaar gerealiseerd. CTO Eindhoven creëert de optimale omstandigheden en randvoorwaarden voor de talenten en toppers op weg naar internationale successen.Meeste van deze meiden zetten na het CTO de stap naar een eredivisieclub of zelfs naar de Europese top. We mogen dus aantreden tegen DE nieuwe toppers van het Nederlands dames voetbal. CTO staat na 2 wedstrijden bovenaan in de bekerpoule. Na de winst van 0-8 tegen HRC wisten zij gisteren met maar liefst 13-1 te winnen van Prinses Irene. We weten dus wat ons te doen staat. Want ondanks dat we al door zijn voor de beker gaan we ons van onze beste kant laten zien tegen deze toekomstige toppers met een absoluut eredivisie niveau. Aftrap van deze wedstrijd is om 12.00u op sportpark De Potacker. Natuurlijk hopen wij weer op veel supporters.