Someren JO19-1 speelt gelijk tegen Erp

SV Someren JO19-1

Onder 19, JO19-1, Hoofdklasse I

10 maart 2018 14:45

Someren heeft na een lange stop in de competitie eindelijk weer een nieuwe wedstrijd in de competitie op het programma staan. Zaterdag stond Erp – Someren op het programma.

De wedstrijd begon rustig in Erp en met vlagen werd er goed gevoetbald door Someren dat durfde te voetballen naar voren. Helaas kwam Someren vaak niet verder dan de laatste linie van Erp en werden er dus ook niet veel kansen gecreëerd. Op een gegeven moment verloor Someren de concentratie in de passing en kwam Erp er gevaarlijk uit met een counter, deze leidde zelfs tot de 1-0 voor Erp. Someren moest zichzelf herpakken maar dat lukte niet echt, de 1-0 van Erp was een flinke tik voor de Somerenaren die niet verder kwamen dan 1 grote kans uit een corner in de 1e helft. Helaas ging deze er niet in en was het rust. In de rust zijn ook een paar wissels toegepast aan de kant van Someren. Someren moest beter gaan spelen in de 2e helft en dat deed het ook. Na goed voetbal te laten zien kwamen er hier en daar kansjes voor Someren, dat lekker begon aan de 2e helft. Toch was er weer een uitbraak van Erp en weer was het raak, 2-0! Someren koos ervoor om 1 op 1 te gaan spelen achterin om zo meer druk naar voren te creëren, dat lukte ook. Na een corner van Dirk Swinkels kopte Guilion Leyten de bal op goal maar Rick Vereijken stond in de baan van de kopbal en schoot deze toen ook binnen, 2-1! Het werd een wedstrijd met veel strijd, Someren gaf alles naar voren en dat leidde ook tot counters van Erp die ook gevaarlijk waren. Na een paar grote kansen van Someren werd het al laat in de wedstrijd. Toen kreeg Someren een corner die werd genomen door Patrick Vereijken en belandde in het 5 meter gebied van Erp, hier werd meteen alert geschoten door Someren, de bal vloog langs de Erpse keeper af en zou erin gaan maar toen besloot een verdediger van Erp de bal met zijn handen uit het doel te houden! Dit resulteerde in een rode kaart voor die verdediger en een penalty voor Someren, Thijs Martens ging achter de bal staan en schoot beheerst van 11 meter binnen. 2-2! We zitten nu al heel laat in de wedstrijd en Someren wil winnen met 10 tegen 11, hierdoor bleven ze naar voren voetballen, dit leidde weer tot een gevaarlijke counter van Erp. De spits van Erp wist alleen niet af te ronden voor leeg doel en schoot de bal vanaf 5 meter keihard op de paal. Someren kreeg in de allerlaatste seconden nog een grote kans maar deze ging er helaas niet in. Someren neemt toch een zwaarbevochten punt mee naar huis uit Erp. Eindstand 2-2.

Verslag: Patrick Vereijken

SV Someren 1