Ook de laatste competitiewedstrijd is een prooi voor de vrouwen van SV Someren/NWC

Eldenia VR2 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

20 mei 2018 12:00

De vrouwen van Someren/NWC hebben met wederom 3 punten de competitie goed afgesloten. In Arnhem was de ploeg van Ivo Veltrop met 1-3 te sterk voor Eldenia.

Het was vandaag allesbehalve hoogstaand voetbal. De lichte blessures, vermoeidheid en de hitte, kwamen het spel van vandaag niet ten goede. Ondanks dat waren de gasten wel de meest gevaarlijke ploeg. De opbouw van de thuisclub werd vroeg verstoord, waardoor Someren / NWC toch enkele keren gevaarlijk bij het doel van Eldenia kwam. Het was vooral de Gelderse doelvrouw, die haar ploeg in de beginfase op de been hield. Toch was zij in de 24e minuut kansloos na een schitterende aanval. Het was Shauny Regli, die met een perfecte steekbal Lotte van Mourik de diepte in wist te sturen. Van Mourik kwam oog in oog met de doelvrouw en met een bekeken voorzet wist ze Kim Bankers vrij voor open doel te zetten, die op dat moment niet faalt en de 0-1 binnen wist te tikken.

Een opsteker voor Someren/NWC, dat op dat moment door eigen toedoen niet lekker stond te voetballen. De passing was niet goed, waardoor er in balbezit niet goed gevoetbald werd en er in deze hitte te veel onnodig strijd geleverd moest worden. In de 34e minuut was het weer raak. Na een mooie “een, twee” tussen Kim Bankers en Romy Kuepers, was het Kuepers die een scoringskans kreeg, maar ook zij zag haar inzet gestopt worden door de keepster. Na deze redding kwam de bal voor de voeten van Lotte Mourik, die als zo vaak dit seizoen de bal op een schitterende wijze in het Gelderse doel wist te werken. Door dit doelpunt wist de topscoorder van Someren/ NWC haar totaal op 24 te zetten, wat een enorme persoonlijke prestatie is. Met deze tussenstand gingen beide teams het kleedlokaal opzoeken.

Tweede helft werd het spel niet beter, maar er waren wel meer kansen aan beide zijden. Mede door corners, vrije trappen en het onverzorgde voetbal van Someren / NWC kwam ook Eldenia steeds vaker gevaarlijk bij het doel van Iris van Stiphout.
In de 71e minuut wisten de zwart witten ook de aansluitingstreffer te maken. Een uittrap van Iris van Stiphout belandde in de voeten van een Eldenia speelsters, die zich geen moment bedenkt en de bal van grote afstand over van Stiphout binnen schoot. 1-2 en de spanning was weer terug in de wedstrijd. Even een fase waarin de thuisploeg meer ging aandringen en de brandstof aan Someren/NWC kant leek steeds sneller op te raken. Het team liet zich meer inzakken om de ruimtes voor de voetballende ploeg Eldenia klein te houden en te hopen, dat we via de counter de wedstrijd alsnog op slot zouden kunnen gooien. Gelukkig kon de druk van Eldenia makkelijk afgestopt worden en wisten de gasten, zoals gehoopt, vanuit een uitval te scoren.
Een lange bal op aanvoerster Yvonne Swinkels, die met haar laatste krachten de bal wist door te koppen op Lotte van Mourik. Van Mourik leek haar tweede van de dag en dus 24e van het seizoen te gaan maken, maar wederom was daar de Eldenia doelvrouw die dit wist te voorkomen. Maar ook dit keer was de rebound door haar niet te stoppen. Het was Evi Schellens die de uitstand van 1-3 op het scorebord wist te zetten.

Een zeer moeizame, maar verdiende overwinning. De competitie is klaar. Met een punten aantal van 42 uit 20 wedstrijden en een doelsaldo van +24 is Someren/NWC op een mooie 3 plaats geëindigd. Een mooie prestatie met dit vernieuwde jeugdige team. Dit beloofd wat voor de toekomst.

Over 2 weken wacht ons de nacompetitie voor een plek in de hoofdklasse. In de eerste ronde treffen we de nummer 2 van de 1e klasse C . Deze strijd gaat tussen SDO uit Bussum en FC Berghuizen uit Oldenzaal. Laatst genoemde bezet nu deze plaats en is dus onze mogelijke tegenstander.

Maar a.s woensdag eerst de wedstrijd tegen Sparta/JVOZ in stadion “Het Kasteel” in Rotterdam. De aftrap van deze wedstrijd is om 20.00 uur. Vertrek vanaf de Potacker om 16.30 uur.
Hiervoor zijn nog enkele plaatsen in de bus. Aanmelden kan bij mij.

Verslag: Ivo Veltrop