Ook laagvlieger HRC'14 pakt de volle 3 punten tegen Vrouwen SV Someren/NWC

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

22 april 2018 12:00

Al 4 wedstrijden op rij weet de formatie van trainer Ivo Veltrop niet meer te winnen. Waar er enkele weken nog gestreden werd voor het kampioenschap, is het nu in een strijd verwikkeld met OVV om de 3e plaats in de eerste klasse D, die recht geeft op een plaats in de nacompetitie.

Vandaag begonnen de vrouwen goed aan de wedstrijd. Vanaf minuut 1 zocht het de aanval en kwam ook al in de 1e minuut op een 1-0 voorsprong. Helaas zag de assistent van de leidsman buitenspel en werd de goal afgekeurd. Vooral via de flanken wist Someren/NWC gevaar te stichten, maar een doelpunt bleef vooralsnog uit. Het was zelfs HRC’14 dat in de 18e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. Een vrije trap werd de 16 meter in geslingerd. Shauny Rgeli schatte de bal verkeerd in, waardoor een van de HRC vrouwen bij de tweede paal knap de 1-0 wist binnen te koppen. 10 minuten later eiste Someren terecht langszij te komen. Lotte van Mourik werd de diepte ingespeeld en met een bekeken lob wist zij de doelvrouw van de thuisploeg kansloos te laten.

Someren had in de eerste helft duidelijk het betere van het spel, maar er werden te weinig kansen gecreëerd, omdat er op belangrijke momenten niet de juiste keuzes werden gemaakt. Lang kon we niet van de goal genieten, want amper 3 minuten later lag de bal op de penaltystip, nadat Carin Maas haar tegenstander een niet al te slim zetje gaf in het strafschop gebied. Ondanks dat de SV Someren doelvrouw Iris van Stiphout er goed bij zat, werd deze correct binnengeschoten. 2-1 en met deze tussenstand gingen we richting de thee.

Tweede helft probeerde Someren meer druk uit te gaan oefen door achter 1 op 1 te gaan spelen. Helaas pakte dit niet uit zoals we gehoopt hadden, want de echte dikke kansen bleven uit. Het was ook HRC dat het dichtst bij een doelpunt was.

Verder waren er niet veel kansen voor beiden teams en moest Someren het spel maken. Zo bleef het 2-1 en de thuisploeg hield de drie zeer belangrijke punten tegen degradatie in huis.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen het uit Arnhem afkomstige Eldenia. Ook in deze mindere tijd hopen wij toch weer op veel support. Tot zondag !!

Verslag: Ivo Veltrop.