Vrouwen SV Someren/NWC staan derde keer op rij met lege handen

SV Someren VR1 (zon)

Nooit Gedacht VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

15 april 2018 12:00

Na de wedstrijden tegen DSE (4-1) en OVV’67 (2-0) was dit keer nummer 3, Nooit Gedacht met 2-3 te sterk. Door deze verliespartij is het zicht op de titel weg voor de blauwwitten. Wat rest is gaan voor een zo hoog mogelijk eindklassering waardoor er via de nacompetitie nog een kans is om te promoveren naar de landelijke hoofdklasse.

Eindelijk stond er weer een thuiswedstrijd op het programma. Alles was daar om er een mooie topper van te maken. Veel publiek en een heerlijk zonnetje dat over sportpark de Potacker scheen. Het gehele team was gebrand, om na de twee verliespartijen de punten in Someren te houden, om zo de aansluiting bij de bovenste ploegen te behouden. Helaas was dit in de eerste helft niet terug te zien bij de thuisploeg. Het speelde slap en de echte wil om te winnen was er niet. Deze wil was er bij de ploeg uit Geffen wel en beloonden zij zich in de eerste helft ook,  door op een 0-1 voorsprong te komen.

In de beginfase van de tweede helft wisten zij de voorsprong zelfs nog uit te bouwen naar 0-2 en 0-3. Met nog een half uur op de klok moesten er meer risico’s genomen worden aan de kant van de thuisploeg, om terug in de wedstrijd te komen. Achterin 1 op 1 spelen en alles op de aanval. Door deze omzetting kwamen de dames binnen 5 minuten door doelpunten van Kim Bankers en Lotte van Mourik terug in de wedstrijd tot 2-3. Met nog zeker 20 minuten op de klok was SV Someren/NWC terug in de wedstrijd. Ook het geloof om de wedstrijd te winnen was er weer en met de bekende vechtlust werd er gestreden voor minimaal een punt. De thuisploeg drong aan en Nooit Gedacht kon niet anders dan verdedigen. Op de counter bleven zij wel erg gevaarlijk met hun snelle flankspelers, maar tot doelpunten kwamen zij niet meer. Ook onze meiden wist niet meer tot scoren te komen. Iedereen had het gevoel dat er tegen dit Nooit Gedacht meer te halen viel. Maar het besef was er ook, dat dit niet kan als je er maar een helft voor gaat.

Volgende week weer een uitwedstrijd. Dan reist het team af naar het Gelderse Rossum om het daar op te nemen tegen HRC ’14, dat op dit moment op een 8e plaats staat. Deze ploegen troffen elkaar 2 keer eerder dit seizoen en die wedstrijden wist SV Someren/NWC beide met veel moeite te winnen. In de poule van de beker werd het 4-2 en voor de competitie eerder dit seizoen wonnen de blauwwitten met 2-1 op eigen veld.

Verslag: Ivo Veltrop