Someren/NWC VR1 – Schijf VR1 - 2-0

Schijf VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

25 maart 2018 12:00

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week door de sneeuw, kon er nu gevoetbald worden in het zonnetje. Om 12:00 uur startte de wedstrijd tegen Schijf. De uitwedstrijd tegen Schijf leverde, met nipte overwinning (0-1) door een penalty, 3 punten op. De instructies van trainer Ivo Veltrop waren duidelijk. Voetballen met strijd en de kansen benutten.

Schijf speelde zoals verwacht defensief. Het spel speelde zich dan ook af op de helft van Schijf. In de eerste helft vielen er, ondanks de vele kansen en balbezit voor Someren/NWC, geen doelpunten.

In de tweede helft was het dan ook noodzaak om zo snel mogelijk de openingstreffer te maken en de wedstrijd in de hand te houden. Someren/NWC begon de eerste 20 minuten weer met veel balbezit en kansen. Trainer Ivo Veltop besloot om Yvonne Swinkels en Kim Bankers in het spel te brengen en dit zorgde voor een frisse wind in het team. Het voetbal van Someren/NWC werd dynamischer en het tempo ging omhoog. In de 67e minuut mocht Marjolein Soetens ver opkomen en schoot de bal het 16-meter gebied in. Daar stond Yvonne Swinkels op de goede plek en wist de bal over de keeper te koppen. Ruim 10 minuten later wist Laurie van Gennip, na een mooie actie via de linkerflank, Romy Kuepers te bereiken; die op haar beurt de bal bij Kim Bankers afleverde en de bal binnen kon tikken. Dit resulteerde in een 2-0 voorsprong, die tevens de einduitslag was.

Doordat Nooit Gedacht dit weekend niet in actie kwam, staat Someren/NWC weer op een 2e plaats in de competitie. Met een goed gevoel en vertrouwen, kunnen we naar de belangrijke wedstrijd van komende week tegen DSE.

Verslag: Iris van Stiphout