ST Someren/NWC VR1 wint van Baronie VR1 (1-3)

Baronie VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

11 maart 2018 12:00

Vandaag treden we op tegen hekkensluiter Baronie. Baronie heeft op dit moment 4 doelpunten gemaakt waaronder 1 tegen ons in de thuiswedstrijd, dit werd toen 5-1 voor Someren/NWC.
We weten wat ons te doen staat vandaag als we willen aansluiten bij de nummer 1 DSE en dat is winnen.
Vooraf werd er goed aangegeven door de trainer Ivo Veltrop dat we deze tegenstander niet moeten onderschatten en we de strijd van de afgelopen twee wedstrijden door moeten zetten. Fel beginnen, de eerste duels winnen en laten zien dat er niks te halen viel, dat was de opdracht waarmee we de wedstrijd in gingen.  Dit viel echter tegen, we begonnen de wedstrijd slap en rommelig. Ballen werden overal heen geschoten, terwijl we veel ruimte kregen om de bal rond te spelen en te verleggen. Ondanks het onrustige spel, scoorde Yvonne Swinkels een mooie intikker door een goed genomen corner van Romy Kuepers.
Na de 0-1 begon er wat meer gevoetbald te worden en scoorde lotte van mourik beheerst de 0-2 binnen, na een goede voorzet van Niki Ten Haaf.
Vijf minuten later was het weer raak voor Someren/NWC. Na een goede vrije trap, was het zoeken naar de bal, deze belandde na een hoop onrust in de goal door shauny regli, 0-3.

Met deze stand gingen we de rust in. We stonden dan wel 0-3 voor, maar toch werd er even duidelijk gemaakt dat we er een stapje boven op moesten.
Na de rust begonnen we goed de 2e helft en creeërden we verschillende kansen. Dit resulteerde helaas in geen doelpunten. Na enige frustratie begonnen we achter Baronie aan te lopen en kregen zij veel ruimte. Hierin waren wij niet fel genoeg, waardoor Baronie vanuit een corner de 1-3 scoorde.

De wedstrijd einigde met 1-3 winst voor Someren/NWC. Hierdoor staan we op dit moment op een mooie 2e plaats.
Volgende week staat Amstenrade op het programma, dit beloofd een spannende pot te worden!

ST Someren/NWC- Amstenrade 18 maart om 12.00 uur op sportpark de potacker. Komt dat zien!