Someren/NWC wint bij koploper Nooit Gedacht

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

10 mei 2018 11:00

De vrouwen van Someren/NWC zijn weer de juiste weg ingeslagen. Na de winst vorige week op Eldenia, waren ze nu met 0-2 te sterk voor Nooit Gedacht uit Geffen.

Met een gehavende selectie moest de strijd aangegaan worden met de koploper. Plan was om hun het spel te laten maken en gevaarlijk te worden vanuit de counter. Dit pakte in de eerste helft goed uit. Na 10 minuten kwam Someren / NWC op een 0-1 voorsprong, nadat Kim Bankers de bal langs de keepster wist te spelen. Het was uiteindelijk Yvonne Swinkels die het laatste tikje wist te geven, waardoor de bal in het doel verdween. De gasten speelden een zeer goeie helft. Ze waren gebrand om deze wedstrijd te winnen, om te laten zien dat ze terecht mee bovenin staan.

10 min na de openingstreffer was het weer raak voor de blauw witten. Een perfecte voorzet van Ruth Zegwaard kwam bij de 2e paal terecht, waar Lotte van Mourik de bal direct onder de keepster wist binnen te schieten en haar team op een verdiende 0-2 wist te zetten.
Dit was tevens de ruststand.

Aanvoerster Yvonne Swinkels moest het veld helaas geblesseerd verlaten. Zij  werd vervangen door Evi Schellens. Door deze wissel en de geleverde strijd in de eerste helft, zou het spelbeeld in de tweede helft wel wat veranderen. Nooit Gedacht ging meer aandringen en op zoek naar de aansluitingstreffer. De thuisploeg ging meer duels winnen en voor de gasten was het vooral tegenhouden. In de 60e min was er de grootste kans voor Nooit Gedacht. Vanuit een corner kwam de bal voor de voeten van een van de Nooit Gedacht speelsters, die de bal een meter van het doel binnen kon schieten; maar met een geweldige reflex wist Iris van Stiphout haar team op de been te houden.
Later in deze helft wist deze zelfde Iris uit te groeien tot held van de dag, met enkele geweldige reddingen, waardoor de 0 op het scorebord bleef staan.

Een terechte en vooral fijne overwinning voor onze vrouwen. Door deze overwinning is de strijd bovenin heel spannend,  waar het verschil tussen Nooit Gedacht en DSE nog maar 1 punt is. Someren/NWC mag zich als nummer 3 gaan opmaken voor de nacompetitie, voor promotie naar de hoofdklasse. Nog een mooi toetje na een geslaagd seizoen.

Zondag de laatste thuiswedstrijd. Dan komt het Limburgse Bekkerveld op bezoek, die zich dit seizoen hebben geprofileerd tot reuzenkiller, door van de top 3 punten af te snoepen. Aftrap 12.00 uur Sportpark De Potacker.

Verslag: Ivo Veltrop