Late winst ST Someren/NWC VR1 tegen HRC’14 VR1 (2 – 1)

SV Someren VR1 (zon)

HRC'14 VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

3 december 2017 12:00

Op deze  koude en  natte zondag traden de vrouwen van Someren/NWC aan tegen de nummer negen van de competitie HRC’14. Dit was geen onbekende tegenstander, aangezien we in de beker ook tegen hen gespeeld hadden. De stand was toen 4-2 voor de vrouwen van Someren/NWC . Na het puntenverlies van vorige week moesten we onszelf revancheren. Winst zou ons de mogelijkheid geven om bovenin mee te blijven doen.

De eerste helft begonnen we goed. Door hoog druk te zetten,  hoopten we de tegenstander uit hun spel te halen. We begonnen fel aan de wedstrijd en voor iedere bal werd hard gewerkt. Na een kwartier spelen veroverde Kim Bankers de bal. Zij gaf een dieptepass op onze spits Romy Kuepers. Zij omspeelde met een goede actie de keepster van HRC’14 en schoot onberispelijk de 1-0 binnen.
Waar iedereen dacht dat wij  nu door zou drukken,  gebeurde het tegendeel. Someren/NWC  nam wat gas terug, waardoor de tegenstander beter in het spel kwam. Duels werden niet meer gewonnen en dit leverde HRC’14 de gelijkmaker op. Een voorzet verdween vanuit de kluts via een eigen been achter keepster Iris van Stiphout, 1-1. Dit was ook de ruststand.

Na de rust wisten onze vrouwen wat hen te doen stond. Namelijk kansen om gaan zetten in doelpunten.  We kwamen sterk uit de startblokken en dit leidde in de eerste tien minuten ook tot een aantal kansen. Helaas stond de keepster van HRC’14 telkens op de juiste plek. Gedurende de tweede helft golfde het spel op en neer. De verdediging van ons stond echter goed, waardoor er geen echte kansen werden weggegeven. Wij voelden  dat er meer te halen viel en zetten  een slotoffensief  in. Centrale verdedigster Yvonne Swinkels werd doorgeschoven naar het middenveld en dit leidde meteen tot een aantal kansen.

Echter,  we moesten tot de laatste minuut wachten op een doelpunt. Linksback Ruth Zegwaard kwam in balbezit en haar schot verdween fraai achter de keepster in het doel, 2-1 voor Someren.

Direct na dit doelpunt floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Met strijd en inzet hebben de vrouwen van Someren/NWC  op het laatste moment de wedstrijd naar zich toe getrokken. Gezien het spelbeeld de tweede helft,  is dit ook een terechte uitslag.

Volgende week wordt er niet gevoetbald. De vrouwen van Someren/NWC  kunnen dan genieten van een vrij weekend. Op 17 december staat er weer een thuiswedstrijd gepland, ditmaal voor de beker.
Dan komt Victoria Boys uit Apeldoorn op bezoek.

Verslag: Loes van de Ven