ST Someren/NWC VR1 verliest uitwedstrijd tegen laagvlieger Bekkerveld (1 – 0)

Bekkerveld VR1 (zon)

SV Someren VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

26 november 2017 11:00

De vrouwen van Someren/NWC hebben na Amstenrade wederom een wedstrijd verloren op Limburgse bodem. Vandaag was Bekkerveld uit Heerlen te sterk en won terecht met 1-0. Vorige week nog de mooie overwinning op nummer 2, DSE, waardoor Someren/NWC de aansluiting met de top wist te behouden.

Een wereld van een verschil kunnen we wel zeggen, ten opzichte van het spel van vorige week. Waar toen in de topper de strijd ervan afspatte, zo mat en inspiratieloos speelde ST Someren/NWC vandaag. Bekkerveld begon fel aan de wedstrijd. Die meiden wisten dat ze voetballend minder kwaliteiten hadden dan de gasten. Dus zij kozen ervoor om vanaf het eerste fluitsignaal de tegenstander bij de strot te pakken. En dit lukte ze. Zeker in de eerste helft was het spel van de medekoploper zwaar ondermaats. Op iedere positie werden de duels verloren en doordat er in balbezit geen beweging was binnen het team, zijn ze nooit lekker aan het voetballen gekomen.

De hele wedstrijd moest er gevochten worden om de bal in bezit te houden en hierin was Bekkerveld duidelijk de betere. De wil om er vandaag alles aan te doen, om deze wedstrijd winnend af te sluiten, was er niet gewoon niet. Na 45 minuten stond de 0-0 nog op het bord.

Na rust wist onze meiden de druk toch wat meer op te gaan voeren. Meer duels werden gewonnen en de weg richting het doel van Bekkerveld werd vaker gevonden. In de 51e minuut kwam de thuisploeg wel op voorsprong. Via Lotte van Mourik probeerden wij  een aanval op te zetten. Daar werd ietwat te makkelijk balverlies geleden en de omschakeling was niet goed. Bekkerveld met een snelle counter en het was Karlijn Kuypers die aan de noodrem moest trekken. Dit werd beoordeeld door de leidsman en hij kon niet anders dan de bal op de stip te leggen.

Deze kans liet Bekkerveld niet onbenut en schoten toch wel verdiend de 1-0 binnen. Trainer Ivo Veltrop reageerde hier op en ging gelijk met 4 spitsen spelen. Bekkerveld trok volledig terug naar eigen helft. Wat de gasten ook probeerden,  de Limburgse muur was niet te slechten. Diep in de blessuretijd waren ze nog dicht bij de gelijkmaker,  maar een loeiharde vrije trap van Shauny Regli,  ging net voorlangs.

Het laatste fluitsignaal en terecht een dolle vreugde bij de thuisploeg met hun 2e overwinning van dit seizoen. Met veel inzet en strijd hebben ze het spel van ST Someren/NWC volledig lam weten te leggen.

Volgende week weer een thuiswedstrijd op de Potacker. Dan komt HRC’14 uit Hurwenen op bezoek. Eerder dit seizoen werd er thuis met 4-2 voor de KNVB beker van gewonnen. Maar zoals we vandaag weer hebben gezien, is iedere wedstrijd weer een nieuwe.

Ivo Veltrop.