Someren/NWC VR1 wint op eigen veld van Baronie.

SV Someren VR1 (zon)

Baronie VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 1e klasse D

5 november 2017 12:00

Vandaag moesten de vrouwen van Someren/NWC aantreden tegen de hekkensluiter in de 1e klasse D, Baronie.

De thuisploeg was de gehele wedstrijd de betere ploeg. Toch was het spel niet altijd even goed. Er werd in balbezit af en toe te onrustig gevoetbald,  waardoor er niet altijd een goede aanval opgezet kon worden. In het eerste deel raakte Maxime Scheepers zwaar geblesseerd aan haar knie. Zij moest afgevoerd worden met een brancard. De eerste berichten zijn niet best,  maar laten we hopen dat de schade meevalt en dat ze snel weer op het veld staat.

Nadat de thuisploeg deze klap weer te boven was kwam Someren/NWC via Romy Kuepers wel op voorsprong. Ze koos op het juiste moment de diepte en kreeg de bal perfect mee. Nadat ze de Baronie keepster perfect uitspeelde,  hoefde ze bal alleen nog maar binnen te schuiven. Hier faalde ze niet en zo zette Romy Kuepers haar ploeg op een verdiende voorsprong, 1-0.

Baronie kreeg nooit echt hele dikke kansen,  maar kwam via een vrije trap toch langszij. De bal werd het 16 meter gebied van de thuisploeg in geslingerd. Daar werd een volledig vrijstaande Baronie aanvalster gevonden,  die de bal achter Iris van Stiphout wist te koppen, 1-1. Dit was tevens eens ietwat teleurstellende ruststand.

Na rust werd er beter gevoetbald door de thuisploeg. Steeds vaker werd de vrije man gevonden en de druk op het Baronie doel werd vergroot. Al vrij snel na rust moest ook een goed spelende Romy Kuepers het veld verlaten. Zij werd vervangen door Lotte van Mourik,  die later als absolute “man of the match”  werd bekroond. Binnen 5 minuten wist zij met een loepzuivere hattrick de thuisploeg op een 4-1 voorsprong te zetten. Het laatste woord was aan Kim Bankers,  die de eindstand van 5-1 op het bord wist te zetten.

Een prachtige dag, 3 punten, super goed. Strijd,  passie, 90 minuten aanwezig, top. Maar het verlies van Maxime is een harde klap voor het team. Een speelster die zoveel pech heeft gehad de laatste jaren. Iedere keer weet ze zich weer 100% terug te knokken. En nu dit.

We zagen het verdriet en de schrik in haar ogen. Max,  als team zijn we er voor jou!!! We gaan met zijn allen heel hard duimen en hopen dat het allemaal mee gaat vallen.

Volgende week de uitwedstrijd tegen VV Schijf.

Ivo Veltrop, trainer.