Someren A2 (JO19-2) voorjaarskampioen 2016-2017

SV Someren JO19-2

Onder 19 zaterdag, JO19-2, 3e klasse 202

6 mei 2017 15:00

Nadat naaste concurrent SPV JO19-1 de laatste kans verspeeld had met een nederlaag, waren de mannen van trainer Ron van Santvoort al kampioen voordat men aan deze laatste wedstrijd tegen Rood-Wit’62 JO19-3 begon. Er heerste al een feeststemming vooraf aan de wedstrijd en dit was natuurlijk terecht. Met 7 gewonnen en 1 gelijkspel was de behaalde kampioenschap een gigantische prestatie.

Zoals gezegd werd de uitwedstrijd gespeeld in Helmond. Het blijft altijd lastig uit tegen een helmondse club, zeker als de scheids een autoritair type is die de thuisclub een warm hart toedraagt …. Maar ja , natuurlijk heel begrijpelijk en helaas niks aan te doen. Gezien de eerste 10 minuten van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat de helmonders geen ontzag hadden voor de bezoekende kampioen. Sterker nog, door twee foutjes stond het al 2 – 0 en werden de gasten ruw wakker geschud. Even niet aan een feestje denken maar vol aan de bak was dus het devies.
Someren herpakte zich gelukkig op tijd en zo ontstonden de eerste kansen via Tim die 2x de keeper op zijn weg vond. Uiteindelijk werd daar toch de aansluitingstreffer gescoord. Het was opnieuw Tim die de bal van dichtbij kon intikken. En enkele minuten daarna was het zelfs gelijk, natuurlijk weer door Tim. De ban was nu eindelijk gebroken en Someren kon gemakkelijk uitlopen naar een comfortabele 2 – 4 voorsprong tot de rust. Eerst was er een eigen goal na goed doorzetten van Rein. En daarna een makkie voor Dennis na een knappe verre uittrap van doelman Wessel. Rust 2 - 4

Na de rust een geheel nieuwe aanvalstrio met Jino, Koen en Justin aan de aftrap.  Met wind tegen werd er toch veel beter gevoetbald als voor de rust. Het was duidelijk dat de gastheren geen aanspraak meer mochten en konden maken op een of meerdere punten.
Na tien minuutjes in de 2e helft werd de voorsprong gestaag uitgebouwd via Niek die een corner van Gjalt mooi binnen knalde. Vervolgens maakte Rein er 2 – 6 van na een mooie voorzet van Dennis. Hierna kreeg Rood-Wit nog een opleving door de derde treffer binnen te schieten. Maar hierna was het weer de beurt aan Someren via Tim die de 3 – 7 maakte en tevens zijn derde treffer van de middag. Het slotakkoord was voor Justin die de verdiende 3 – 8 binnen werkte na een goed genomen vrije trap van Sebastiaan.
Met nog enkele minuten te gaan besloot de scheidsrechter er een eind aan te maken, aan de wedstrijd bedoel ik dan ….. En hierna kon er gefeest worden, het kampioenschap was dik en dubbel verdiend !!

Wedstrijdverslag : freelance verslaggever Dave Rhoe

SV Someren 1