Someren VR3 pakt puntje tegen Helmondia VR1

SC Helmondia VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

12 maart 2017 10:00

Op deze zonovergoten lenteachtige zondag mochten we na weken rust aantreden tegen middenmotor Helmondia. Op zich zou het een makkie moeten zijn gezien de standenlijst maar het pakte geheel anders uit helaas. Er werd gelukkig nog een gelijkspel uitgeperst vlak voor tijd, maar de kans op een periodekampioenschap was hierbij helemaal verkeken.

In de eerste helft was het duidelijk dat de helmondse dames het op een behoorlijk fysiek spelletje gooiden. Voor sommige dames van de thuisclub viel dit heel zwaar, dat was wel duidelijk. En dat het een zware dobber ging worden was ook wel heel duidelijk. Zeker toen de gasten in een korte tijd op een 0–2 voorsprong kwamen. Beide goals werden wel gemakkelijk weggegeven waarbij de gasten iets feller waren in hun duels. De thuisclub kreeg wel enkele mogelijkheden maar de vrije kansen werden knullig om zeep geholpen. Gelukkig viel enkele minuten voor rust de aansluitingstreffer waarbij we werden geholpen door een helmondse verdedigster die de bal in eigen doel werkte.

Ruststand: 1–2.

In de tweede helft ging de thuisclub beter van start. Dit resulteerde al snel in enkele doelrijpe kansen maar ook dit keer werd er veel helmonds gewicht in de strijd gegooid. Dat de gasten dit niet de hele wedstrijd konden volhouden werd langzaam duidelijk want de thuisspelende dames begonnen beter in hun spel te komen en wonnen meer duels. De gelijkmaker viel vrij snel na een kwartier spelen toen Joëlle scoorde toen ze iets sneller bleek dan de helmondse verdediging.

Een onoplettendheid in de somerense defensie werd  gemakkelijk afgestraft middels de derde treffer van Helmondia en opnieuw keek Someren tegen een achterstand aan. Men moest weer aan de bak want een nederlaag tegen deze dames was helemaal niet nodig. De verdiende gelijkmaker werd enkele minuten voor tijd door Juul gescoord. Gelukkig kwam ze heelhuids uit de strijd want tijdens haar doelpoging werd ze van alle kanten belaagd. Helaas was de pijp hierna ook leeg voor de gastvrouwen. Al met al een terechte uitslag.

Eindstand: 3–3.

Volgende week wacht een zware tegenstander, nl Liessel VR1 die momenteel op de derde plaats staan. Aanvang wedstrijd is om 10 uur.

Topscoorders na 14 wedstrijden:
Daphne Steuten 12x
Sanne van der Weijst 5x
Juul Bakens 4x
Mayke Bankers5 4x
Loes Linders 4x
Anne de Gouw 3x
Krisje Baks 1x
Renske Derksen 1x
Joëlle Lamers 1x
Eigen doelpunt tegenstander 1x

Verslag: Dave Rhoe (voor functies e.d. zie andere verslagen…..)