Someren VR3 bindt ook SJVV VR2 aan zegekar

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

19 februari 2017 11:00

Op deze waterkoude zondag zag het er in de eerste instantie niet naar uit dat we deze wedstrijd ook winnend zouden afsluiten. Een goede 2e helft was genoeg om de dames uit de Sint Jozef echt op de knieën te krijgen. Doordat de andere teams boven Someren ook wonnen veranderde er niets aan de ranglijst. VR3 blijft hiermee stevig op de vierde plaats staan, maar belangrijker is misschien het periodekampioenschap waarbij Someren 11 helaas nog de beste papieren heeft…..

De eerste helft was aanvankelijk een zeer droevige vertoning van beide kanten. De gastvrouwen kwamen na een kwartier spelen op een voorsprong nadat een hard schot iets verkeerd beoordeeld werd door keepster Demi ( vaste keepster Beau was ziek). Hierna kwam Someren steeds meer in de wedstrijd en kreeg enkele kansen via Juul en Linda. Na het inbrengen van Daphne werden de gasten pas echt gevaarlijker. De gelijkmaker werd na 31 minuten knap binnen getikt door Krisje na een goede voorzet van Daphne. Hierna hadden de gastvrouwen geluk dat de scheidsrechter geen extra maatregelen nam toen Henkie door hun laatste vrouw onderuit werd gehaald. De toegekende vrije trap leverde helaas niets op. Enkele minuten daarna werd alsnog de voorsprong binnen geschoten door Henkie die hiermee sportief haar gram haalde. Wederom na een mooie actie van Daphne.

Ruststand  1 – 2.

In de tweede helft bleef Someren duidelijk de bovenliggende partij. De gastvrouwen probeerden het wel maar bleven vrij ongevaarlijk. De bevrijdende 1 – 3 voorsprong werd door Loes gescoord na een snelle spelhervatting. En na de 1 – 4 door een puntertje van Juul was het doek helemaal gevallen voor SJVV. De tweede thuistreffer net voor tijd was voor de statistieken. Opnieuw een mooie en verdiende winst voor Someren.

Eindstand  2 – 4.

De komende twee weken zijn onze dames vrij. Eerstvolgende wedstrijd zal zijn op zondag 12 maart thuis tegen Helmondia VR1, aanvang 10 uur.

Topscoorders na 13 wedstrijden :
Daphne Steuten 12x
Sanne van der Weijst 5x
Juul Bakens 4x
Mayke Bankers 4x
Loes Linders 4x
Anne de Gouw 3x
Krisje Baks 1x
Renske Derksen 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..