Someren VR3 haalt uit tegen Deurne VR1

SV Deurne VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

11 december 2016 10:00

Vandaag was de laatste wedstrijd van dit jaar. Het weer was in ieder geval niet zo koud als vorige week, dus dat mocht de pret niet drukken bij een eventuele overwinning.  De uitvoering was niet altijd even top maar uiteindelijk werd het een ruime overwinning en een knappe 4e plaats op de ranglijst. Een subtopper noemt men dat !!

De eerste helft begon de thuisclub sterk tegen het zwakkere deurnese team dat nu de rode lantaarndrager is. Het was al snel duidelijk dat het geen moeilijke ochtend zou worden. En het duurde dan ook niet lang voordat Someren op een voorsprong zou komen. Na enkele minuten was het dan al raak via Anne die de bal vrij voor goal langs de keepster kon schuiven. En het werd mooier toen Juul het tweede doelpunt kon scoren na een mooie pass van Loes. Net voor rust werden de gasten nog gevaarlijk maar gelukkig stuiterde de bal via de paal weer het veld in.  De marge van twee doelpunten bleef zodoende gehandhaafd tot de rust.

Ruststand  2 – 0

In de tweede helft hadden we de wind tegen maar desalniettemin ging het zelfs beter dan voor de rust. Deurne probeerde het wel maar tot echte kansen kwam het niet deze helft. De thuisclub kwam na een kwartier spelen op een comfortabele 3 – 0 voorsprong toen Anne een corner van (Marly) Buks knap binnen werkte. Hiermee van het beetje verzet van Deurne helemaal gebroken. De thuisclub kon hierna gemakkelijk nog driemaal scoren. Eerst was het Loes die zich vrij speelde en met een lob scoorde. Juul kon ook haar tweede van deze wedstrijd bijschrijven. En als laatste kon Henkie gemakkelijk via het midden doorlopen en scoorde de halve dozijn treffer.

Eindstand  6 – 0.

Zeau, dit was dan de laatste wedstrijd van dit jaar. Volgend jaar begin februari zijn we weer van de partij. Als echte afsluiter van het jaar wordt nog door de meesten Kerstavond gevierd. Voor sommigen is het dan geen probleem om de lelijkste kersttrui te dragen ….

Iedereen alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2017 en tot ziens !!

Topscoorders na 11 wedstrijden :
Daphne Steuten 10x
Mayke Bankers 4x
Sanne van der Weijst 4x
Juul Bakens 3x
Anne de Gouw 3x
Loes Linders 2x
Renske Derksen 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..