Someren VR3 pakt volle winst tegen Lierop VR1

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

4 december 2016 9:45

Vandaag op deze koude maar toch mooie zonnige zondag , mochten we aantreden tegen Lierop VR1 die in een winning flow zat. Hoogste tijd om ze van de roze wolk vandaan te halen en ze weer met beide benen op grond te zetten was onze doelstelling. En gelukkig slaagde onze opzet want we wonnen met het kleinst mogelijke verschil. Net zoals vorige week toen ZSV VR2 er aan moest geloven. Al met al toch een verdiende overwinning, al had de marge al voor de rust 2 a 3 doelpunten moeten zijn.

De eerste helft waren de gasten heer en meester en werd kreeg Lierop welgeteld nul kansen. Someren kreeg na een half uur spelen haar eerste grote kans via Renske. Van dichtbij vrij voor goal trapte ze de bal tot haar ontzetting enkele centimeters naast de verkeerde kant van de paal. Gelukkig was het enkele minuten daarna wel raak toen opnieuw Renske haar kans wel verzilverde. Via de binnenkant van de paal scoorde ze de verdiende voorsprong. Someren had hierna nog enkele kansjes om de marge te vergroten maar het bleef bij deze ene treffer.

Ruststand  0 – 1

In de tweede helft een iets fellere thuisploeg die gelukkig het vizier niet op scherp had staan. De eerste grote kans van de thuisclub ging naast het doel van Beau. Daarna kregen de gastvrouwen nog een levensgrote kans om te scoren. Lierop profiteerde niet na een ongelukkige uitverdedigingsactie. Verder stond de verdediging van Someren als een huis en bleef het hierbij voor de thuisploeg. Hierna was het woord weer aan Someren. Henkie had de pech dat haar schot via de paal naast het doel ging. Mayke kreeg ook nog een grote kans maar haar inzet werd dusdanig gehinderd dat ze naast schoot. Eigenlijk was dit een strafschop maar de scheids stond er te ver vandaan.  Tot het einde kwam de voorsprong van Someren echter niet meer in gevaar. Dat de voorhoede nog enkele mooie kansen miste mocht de pret niet meer drukken. De buit was weer binnen !!

Eindstand  0 – 1.

De laatste wedstrijd voor de winterstop zal thuis gespeeld worden tegen laagvlieger Deurne VR1. Bij winst staan onze dames nog steviger op de 4e plek. Gelukkig wordt het volgens de weersvoorspelling niet zo koud als vandaag …… Want t was vandaag ginne weer vur unne bruine.

Topscoorders na 10 wedstrijden :
Daphne Steuten 10x
Mayke Bankers 4x
Sanne van der Weijst 3x
Juul Bakens 1x
Renske Derksen 1x
Anne de Gouw 1x
Loes Linders 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..