Someren VR3 wint verdiend van ZSV VR2

ZSV VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

27 november 2016 10:00

Ietwat gehavend door enkele afwezigen moesten we vandaag aantreden tegen ZSV VR2 die maar 3 punten onder ons stonden op de ranglijst. Bij winst waren we verzekerd dat de huidige 4e plaats gehandhaafd zou worden. Gelukkig bleef dat ook zo. De marge aan het einde van de wedstrijd was maar 1 doelpunt in ons voordeel. En dat het niet meer was, was eigenlijk de verdienste van hun uitstekende keepster die enkele zekere lekende doelpunten kon voorkomen. De tegenstanders uit Zeilberg hadden daartegenover geen enkele doelrijpe kans gehad. Een terechte winst dus !!

De eerste helft begon voorzichtig met twee aftastende ploegen. Of misschien was het wel de kou vroeg in de ochtend die dit slappe spel veroorzaakte … ?

In ieder geval waren de eerste grote kansen voor de thuisploeg. Een hard schot van Henkie was gemakkelijk tegen te houden omdat die recht op doel was. Het was uitstel van executie was enkele minuten daarna, en gelukkig nog voor de pauze, werd de openingstreffer gescoord. Een gemakkelijk schot van Mayke bleek toch iets te moeilijk voor de zeilbergse sluitpost die de bal ongelukkig in haar eigen doel werkte. Desalniettemin tellen we deze toch maar voor Mayke.

Ruststand  1 – 0

In de tweede helft weer een iets sterkere thuisploeg die zich vooral fysiek gemakkelijk overeind kon houden. De bezoeksters probeerden het wel maar echt gevaarlijk werd het nooit. Someren kreeg in deze helft de meeste goede kansen. Het waren Loes, Anne, Renske en Daphne die gemakkelijke kansen niet konden verzilveren. Keer op keer bleek hun keepster op de goede plaats te staan. En zo bleef de enige treffer voor de rust, de winnende te zijn. Qua kansen was het verdiend en er had duidelijk meer in gezeten maar de punten bleven toch in Someren. En dat was het belangrijkste.

Eindstand  1 – 0.

Volgende week een zeer vroege uitwedstrijd om 9.45 uur. Gelukkig is het dichtbij in Lierop, dus voor de echte fans zal de afstand geen belemmering zijn ….

Topscoorders na 9 wedstrijden :
Daphne Steuten 10x
Mayke Bankers 4x
Sanne van der Weijst 3x
Juul Bakens 1x
Anne de Gouw 1x
Loes Linders 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..