Someren VR3 gaat in slotseconden onderuit tegen Stiphout Vooruit VR1

Stiphout Vooruit VR1 (zon)

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

13 november 2016 13:00

Bij een goede uitslag vandaag konden we onze mooie vierde plaats handhaven. De boodschap was duidelijk maar helaas pakte de uitvoering helaas verkeerd uit. Een zwakke tweede helft deed ons de das om. En het was zuur dat dit pas in de laatste minuut gebeurde, helaas geheel onnodig want een gelijkspel had er zeer gemakkelijk in gezeten. We zullen de bar en boze koude druilerige zondag op een ongemakkelijk tijdstip dan maar even de schuld geven want de teamprestatie, op een enkeling daargelaten,  was deze dag van een bedenkelijk niveau. Ook zulke dagen horen bij het voetballen….

De eerste helft ging ons redelijk af. De eerste kansen waren voor de thuisclub maar keepster Beau hield haar doel schoon. Geheel onverwacht kwam Someren op een voorsprong. Anne kreeg een kans om op doel te schieten en tot ieders verbazing rolde de bal er langzaam in omdat de stiphoutse keepster een grote blunder maakte om over haar eigen benen te struikelen. De Comedy Capers kon hier wel wat van leren ;-)
Hierna golfde het spel op en neer maar waren er weinig kansen meer voor beide teams.

Ruststand  0 – 1

In de tweede helft was de thuisclub een stuk sterker en dus ook gevaarlijker. Na amper 5 minuten hadden we geluk dat een stiphoutse afstandsschot op de lat zeilde. Enkele minuten daarna viel dan toch de gelijkmaker te noteren. Een mooie lucky bal via de rechterflank viel in de kruising binnen. Een goal waar je helemaal niets aan kunt doen. Hierna kreeg Someren wel nog enkele kansjes om weer op voorsprong te komen maar de doelpogingen van Daphne waren te zacht ingeschoten. De wedstrijd kabbelde langzaam maar zeker tegen het einde omdat beide teams er eigenlijk weinig van bakten. Toen iedereen van Someren dacht dat het een gelijkspel zou worden, werden ze helaas teleurgesteld toen de thuisclub op een zeer gemakkelijke wijze de winnende goal maakte. Echt jammer want het was geheel onnodig …

Eindstand  2 – 1.

A.s. zondag 27 nov mogen we thuis aantreden tegen ZSV VR2, helaas met veel afmeldingen. We zijn benieuwd hoe we het dan doen. Dit wordt de derde laatste wedstrijd voor de winterstop.  En daar ben ik wel aan toe  ….