Helmondia VR1 - Someren VR3

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

6 november 2016 13:00

Vandaag werd het een zware dobber tegen Helmondia VR1 op “De Braak”. Niet alleen was het zeer ver lopen vanaf de parkeerplaats ( toch minimaal 10 minuten !! ), maar het weer was zeer dunnetjes deze zondag. Koning winter was al bijna aanwezig,  zo voelde het. Verder blijft het altijd moeilijk voetballen in Helmond …je kan je wel druk maken over de leiding en hard schreeuwende marktvrouwen,  maar dat heeft helemaal geen zin. En desalniettemin ging de winst toch terecht naar de gasten uit Someren. En dat was het belangrijkste !

De eerste helft hadden we de zeer koude wind tegen, wat het uitverdedigen zeer moeilijk maakte. Voor de thuisclub daarentegen was het veel gemakkelijker voetballen, echter maakten ze gelukkig bijna geen gebruik van het windvoordeel. Welgeteld twee kansen kregen de Helmondse vrouwen. Maar gelukkig gingen de ballen rakelings naast het Somerense doel. Van Someren kant viel eigenlijk weinig te noteren. De warme thee in de rust kwam dan ook als geroepen.

Ruststand  0 – 0

In de tweede helft een ander beeld, want Someren was duidelijk de bovenliggende partij. Helmondia had duidelijk veel last van de tegenwind en kwam er maar mondjesmaat uit. Na ongeveer 10 minuten kwam de goal voor Someren letterlijk en figuurlijk uit de lucht gevallen. Een hoge afzwaaiende bal op goal door Daphne,  werd totaal verkeerd ingeschat en de bal stuiterde mooi over hun uitgelopen keepster heen. Met veel tegenzin moest de scheids deze goal wel goed tellen, maar het was echt  wel verdiend. De uiteindelijke eindstand werd 11 minuten daarna gescoord,  wederom door Daphne, die de doelvrouw van de thuisclub helemaal kansloos liet. Hierna werd de strijd iets grimmiger omdat de Helmondse vrouwen het meer van fysiek geweld moesten hebben. Helaas werd er niet consequent gefloten,  maar dat mocht uiteindelijk de pret niet drukken. De punten waren weer binnen.

Eindstand  0 – 2.

Volgende week weer een late uitwedstrijd. Deze keer om 13.00 uur in Stiphout. Hopelijk kunnen we onze knappe 4e plaats op de ranglijst vasthouden.

Topscoorders na 7 wedstrijden :
Daphne Steuten 10x
Mayke Bankers 3x
Sanne van der Weijst 3x
Juul Bakens 1x
Loes Linders 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..