Someren VR3 verliest met grote cijfers van ONDO VR1 (1–8).

SV Someren VR3 (zon)

ONDO VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

30 oktober 2016 10:00

Op deze mooie zonnige en eerste wintertijd- zondag,  leden we een grote en enigszins geflatteerde nederlaag tegen een van de koplopers in onze klasse. Het was wel verdiend,  maar we hadden zeker meer goals mogen verwachten dan die enige schamele tegentreffer. Bovendien hadden we vandaag een team tegen met veel schotkracht en lichamelijke inzet. Tja en dan komen we toch wat tekort tegen deze stevige dames uit Heusden. Voor de eerste keer deze competitie was het verschil vrij duidelijk.

Het eerste half uur in de eerste helft verliep eigenlijk goed voor de thuisclub. Zo waren de eerste kansen voor Someren, maar de sluitpost van de tegenstander was zeer goed op dreef. ONDO ging daarentegen steeds beter spelen en men vond elkaar iets beter in de opbouw. Na 32 minuten spelen viel dan ook de eerste treffer voor de gasten. Hun belangrijkste wapen werd dan meteen duidelijk. Een hard afstandsschot vanaf 25 m was onhoudbaar. Hiermee was de ban gebroken en de Heusdense vrouwen liepen vrij gemakkelijk uit naar een comfortabele voorsprong van drie doelpunten. Someren kreeg op het laatst nog een paar kansjes en had daarbij de pech dat de paal in de weg stond bij een doelpoging van Mayke. Ruststand  0 – 3

De tweede helft begon de thuisclub weer voortvarend,  want de eerste kansen waren weer voor Sanne en Juul, maar zoals gezegd was hun keepster in goede doen. En ook deze helft gooiden de Heusdense vrouwen hun gewicht weer volop in de strijd. Daarbij geholpen door gevaarlijke afstandsschoten en dito corners,  liepen de gasten langzaam maar zeker uit tot 1 – 8;  waarbij er vijf goals in het laatste kwartier vielen. De eretreffer werd nog door “Henkie” gescoord, maar er waren zeker nog enkele grote kansen voor Someren, maar het lukte gewoon niet. Of de bal ging naast of over, of hun keepster stond in de weg. Eindstand  1 – 8.

Volgende week gaan we op bezoek bij de vrouwen van Helmondia. Deze keer kunnen ze echt uitslapen, want de wedstrijd begint pas om 13.00 uur op Sportpark “De Braak”.

Topscoorders na 6 wedstrijden :
Daphne Steuten 8x
Mayke Bankers 3x
Sanne van der Weijst 3x
Juul Bakens 1x
Loes Linders 1x

Verslag door Dave Rhoe :
voor functies e.d. zie andere verslagen …..