Rood wit 62’’ 2 – SV Someren 3

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

7 mei 2017 11:00

Janssen, F.A.T.

Na een soepel verlopen seizoen stond alweer de laatste wedstrijd op het programma. Someren is al veilig en zal ook volgend jaar uitkomen in de Reserve eerste klasse. Op papier was het nog mogelijk om de laatste periode te pakken maar dan moest er met een grote uitslag gewonnen worden. Someren kon met een beetje geluk de laatste periode nog veroveren, maar moest dan met minimaal 5-0 winnen.

Rond de klok van 11:00 vond de aftrap plaats op sportpark de Rijpel te Helmond. De wedstrijd ging op en neer door zwak spel van beide teams. En zo eindigde een saaie  eerste helft dus in 0-0.

De tweede helft begon Someren steeds beter  te voetballen en creëerden we steeds meer kansen. Dat resulteerde in de 1-0, de afscheidnemende Rick van den Aker schoot een vrijde trap van 20 meter snoeihard in de touwen. Nu de 1-0 eenmaal gevallen was kon Someren verder om aan het doelsaldo te werken. Jan Meulendijks schoot de 2-0 binnen.  Someren kreeg nog kansen om de scoren uit te breiden. Een schot van Jan Meulendijks spatte op de lat uiteen, en ook een kopbal van Ron van Stratum belande op de lat.  Plotseling viel de 2-1 en moest Someren alle zeilen bij zetten om de overwinning over de streep te trekken. Helaas lukte dit niet, de scheidsrechter legde na een discutabele overtreding de bal op de stip. Dit zorgde voor de 2-2, en zo werd ook de eindstand bepaald.

Verslag: Ron van Stratum