Verslag Top 2 – Someren 3

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

9 april 2017 11:30

Kleine, P.M.R. de

Op zondag 9 maart stond de uitwedstrijd tegen Top 2 op het programma. Top 2, een team waartegen we moesten winnen om 2 redenen. De belangrijkste reden was om ons zelf veilig te stellen van de nacompetitie en de andere reden was om de 3e periode te pakken. Top 2 was weliswaar favoriet, maar Someren 3 had een reden meer om de wedstrijd te willen winnen.

Met het team gereed op het voetbalveld kon de wedstrijd op deze zonnige dag van start gaan. Someren 3 begon de wedstrijd met een 4-4-2 opstelling, want zij wilden het aanvallende Top 2 niet meer dan één enkel punt geven. Dit bleek de eerste helft te werken want beide teams gaven weinig weg, maar wisten ook weinig te creëren en dus begonnen we aan de rust met 0-0 tussenstand zonder hoogtepunten.

De tweede helft liep wederom gelijk op en aan beide kanten werd weer niet veel gecreëerd.

Tot de slotfase bleef het ongevaarlijk, maar toen begon de spanning aan de kant van Someren 3 te komen. Top 2 zette namelijk veel druk en bevonden zich veel in en rond onze 16. In de laatste 2 minuten schoot een speler van Top 2 de bal richting het doel, waar het er even op leek dat de bal er toch nog in zou vliegen, maar dan stond daar gelukkig Rowan Leenen die de bal nog net van de lijn wist te koppen. Na deze redding was het Someren 3 die omschakelde en razendsnel richting het doel van de tegenstander gingen. Stijn Sanders gaf een slordige bal die gelukkig toch in de voeten van Luc Bouwmans terecht kwam. Luc Bouwmans omspeelde de keeper koelbloedig en schoot de bal binnen. Meteen na deze actie floot de scheids af en ging Someren 3 er met de onverwachte 3 punten vandoor.

Aankomende zondag staat er geen wedstrijd op het programma en dus gaan er een aantal van Someren 3 naar de Amstel Gold Race om de wielrenners aan te moedigen, o.i.d.

Verslag: Luc Reinders

SV Someren 1