Verslag Someren 3 – SSS’18 2

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

2 april 2017 13:00

Cruz, J.

Zondag speelde Someren 3 een thuiswedstrijd tegen SSS’18 uit Overloon.
Met het gevaar voor nacompetitie, eventueel winst op de 3de periode en revanche nemen op de uitslag van de uitwedstrijd, was er reden genoeg om alleen met 3 punten van het veld te stappen.De wil om te winnen was er zeker maar uiteindelijk deelde beide teams de punten in een turbulente wedstrijd.

Someren begon sterk aan de wedstrijd door vroeg druk te zetten op de verdediging van SSS’18.
Door een verkeerde uittrap van de keeper van de bezoekers kon Dirk maas de bal direct doorkoppen op Jan van de Veen die vrij de zestien in kon lopen en koelbloedig afronden. Na het doelpunt liet Someren 3 de bezoekers meer in de wedstrijd komen waardoor hun meer richting het doel van de gastheren kwamen. Een voorzet van SSS’18 werd door het midden weggewerkt zodat de bal voor de voeten kwam te liggen van de vrije middenvelder die met een prima afstand schot de stand weer gelijk hoogte bracht. Een vrije trap van Stijn Sanders werd door Vincent van den Bogaart verlengt en belande nog op de dwarsligger van SSS’18. Ook SSS’18 raakte de lat nog om wederom vanuit de tweede lijn hard uit te halen.

In de tweede helft begon Someren 3 weer fel aan de wedstrijd en was nadrukkelijk op zoek naar de voorsprong. En die voorsprong kwam er ook door een goede voorzet van Dirk Maas die de bal terug legde op Stijn Sanders die in eerste instantie de bal niet goed binnen schoot maar vervolgens in de kluts de bal tegen de touwen wist te werken. Iedereen stond klaar voor de aftrap tot ieders verbazing de grensrechter van SSS’18 nog met zijn vlag omhoog stond. De scheidsrechter hoorde het verhaal aan en keurde hij het doelpunt af. Wat de grensrechter verteld of beloofd heeft zullen we nooit te weten komen. En zoals vaker in het voetbal gebeurd, valt de bal er aan de andere kant erin. Dit gebeurde ook door een vleugelspeler van de bezoekers die op punt zestien de bal in de verre hoek wist te werken. Someren ging man op man spelen en wilde de winst nog binnen halen.

Luc Bouwmans draaide slim weg bij zijn verdediger die aan de noodrem trok in de zestien. Luc Bouwmans schoot de bal vanaf de stip overtuigend binnen. Someren 3 zette nog aan om de winnende treffer op te zoeken maar dit mocht niet baten en moest genoegen nemen met een gelijkspel.

Komende zondag speelt Someren 3 een uitwedstrijd tegen Top 2. Samen staan ze nu bovenaan in de 3de periode. Daar in Oss gaan de knikkers verdeeld worden wie de periode gaat pakken.

Tot volgende week.

Verslag: Dennis Maas