Verslag Someren 3 – Margriet 2

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

19 maart 2017 13:00

Putten, J.M. van der

Op zondag 19 Maart stond voor Someren 3 weer een belangrijke wedstrijd op het programma. Someren 3 de thuisspelende ploeg kreeg Margriet 2 op bezoek. De ploeg uit OSS stond op de 8ste plek op de ranglijst, één plek onder Someren 3. Bij winst doet Someren erg goede zaken voor lijfsbehoud in de reserve 1ste klasse.

Doordat Someren 3 een ruime selectie heeft krijgt het regelmatig de vraag van lagere elftallen of het een aantal spelers te leen heeft. Ditmaal was Ties Steenstra, oud-speler van Someren 1 de afgevaardigde. Ties Steenstra heeft laten zien dat hij het spelletje nog zeker niet is verleerd. Door 3x te scoren heeft hij het 4de elftal van SV Someren naar een overwinning geholpen.

Om 13:00 uur werd er afgetrapt op Sportpark de Potacker te Someren. Someren wist dat het geen makkelijke klus ging worden om van Margriet te winnen. Dit was ook aan het spelbeeld te zien in de 1ste helft. Margriet was de bovenliggende partij maar wist dit niet om te zetten in grote mogelijkheden. In de 25ste minuut kreeg Margriet een mogelijkheid om op een 0-1 voorsprong te komen. Margriet kreeg door een overtreding van de defensie van Someren een vrije trap vanaf rand 16 meter. De nummer 10 van Margriet schoot de bal over de muur maar keeper Dirk Kerkers pareerde de bal uitstekend.

Ruststand 0-0

De 2de helft van Someren 3 – Margriet 2 was niet erg spectaculair. Het spelbeeld was rommelig te noemen en dit resulteerde niet in kansen. Tot aan de 93ste minuut. Toen wist Jan van de Veen doormiddel van een prachtige actie vrij te komen van zijn man. Hij twijfelde niet en schoot de bal snoerhard in de haak. 1-0 SOMEREN.

De scheids floot voor het einde van de wedstrijd. Someren 3 pakt net als vorige week 3 punten (af). Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen Venray 3.