Someren 3 - HVCH 2

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

19 februari 2017 13:00

Elsayyad, I.

Op zondag 19 februari stond voor Someren 3 de eerste officiële thuiswedstrijd van 2017 tegen HVCH op het programma. Waar er tijdens Someren kermis nog met 3-1 werd verloren van de mannen uit Heesch, was Someren erop gebrand om dit maal sportieve revanche te nemen. Het was voor Someren een belangrijke wedstrijd om de aansluiting weer te kunnen krijgen.

Om 13:00 uur werd er op een mooie zondagmiddag afgetrapt op Sportpark De Potacker. De club uit Heesch stond op de ranglijst boven Someren. Someren wist dus dat er gas gegeven moest worden, aangezien de punten hard nodig zijn.

Het eerste kwartier voerden de bezoekers de boventoon door zo nu en dan een goede aanval te creëren. Toch wist Someren in de 23e minuut de ban te breken. Het was Luc Bouwmans met een goede individuele actie op de rand van de 16 meter. Door een schot in de linkerhoek wist hij de bal tegen de touwen te werken en daarmee de thuisploeg op een 1-0 voorsprong te zetten.

In de 32e minuut wist HVCH op 1-1 te komen. De linksbuiten van HVCH wist de bal op een knappe wijze voor te slingeren waardoor vervolgens eenvoudig kon worden afgerond. In de 65e minuut was het wederom HVCH dat het netje wist te vinden. Hier ging onnodig balverlies van Someren rondom de middellijn aan vooraf dat door de gasten direct werd afgestraft. Zeven minuten later was het wederom HVCH dat een doelpunt wist te maken, 3-1. Het doelpunt was wederom afkomstig uit een voorzet die op een goede wijze werd afgerond.

Toch wist Someren het in de 84e minuut nog even spannend te maken. Het was wederom Luc Bouwmans die met een afstandsschot de 3-2 op het scoreboard wist te zetten. Het lukte Someren echter niet meer om de gelijkmaker te maken waarmee toch nog een puntje behouden zou kunnen worden.

De eerst volgende competitiewedstrijd staat gepland op zondag 12 maart uit tegen Rhode waar de 3 punten behaald zullen gaan worden.

Verslag: Niels van Santvoort