Someren 3 weet niet te stunten tegen ZSV 2.

ZSV 2 (zon)

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

11 december 2016 11:00

Huebers, H.J.

Op zondag 11 december speelde Someren 3 haar laatste wedstrijd voor de winterstop tegen ZSV 2. De club uit Zeilberg was met 25 punten koploper in de reserve 1e klasse dus wist Someren dat het een zware opgave ging worden. Toch putte het vertrouwen uit de eerdere ontmoeting met ZSV.  Zeilberg werd namelijk in Someren op een 2-2 stand gehouden.

Om 11 uur floot de scheidsrecht op sportpark De Kranenmortel voor het begin van de wedstrijd. Er stonden nog geen 3 minuten op de klok voordat Someren de score al wist te openen. Een goede aanval via de rechter kant belande bij Mike van der Loo, hij wist zijn man te passeren en zette de bal strak voor. Het was linksbuiten Bart Hurkmans die voor zijn man kwam en in de korte hoek de 0-1 binnen tikte.  ZSV raakte niet van slag van deze vroegere achterstand en zocht geduldig naar de gelijkmaker. Dit resulteerde in enkele kleine kansen. Naarmate de eerste helft vorderde werd de ploeg uit Zeilberg beter. Een vrije trap net voor rust werd de Somerse verdediging te machtig. De bal werd binnengelopen door de aanvaller van ZSV. Someren ging met een 1-1 stand rustte en wist dat het in de 2e helft er alles aan moest doen om deze stand te behouden. Dit lukte de blauw-witten helaas niet.

De 2e helft was amper begonnen of ZSV kwam op voorsprong. Een afstand schot van de centrale verdediger werd niet goed verwerkt door de keepende Dirk Kerkers. Het was de spits van ZSV die attent reageerde en de bal in het doel kopte. Someren wisselde hierna 2 spelers maar dit had niet het gewenste effect. Uit een corner van ZSV werd snel hierna de 3-1 binnengekopt. Someren kon het spel niet naar eigen hand zetten en dit resulteerde in de verschillende kansen voor de thuisploeg. Nadat een lange bal vanuit de Zeilbergse verdediging niet goed ingeschat werd door Dirk Kerkers kon de aanvaller de bal in het lege doel schuiven. Hierna was het een gelopen wedstrijd en kreeg Someren nog 2 tegendoelpunten.

Door deze nederlaag gaat Someren 3 met 16 punten uit 13 wedstrijden als 8ste de winterstop in. De competitie wordt op 12 februari weer opgepakt. Dan staat er een wedstrijd tegen Mierlo Hout 2 op het programma.