Someren 3 wint belangrijk duel van Wittenhorst 2.

Wittenhorst 2 (zon)

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

27 november 2016 11:45

Berlo, R. van

Na overwinningen op Rood Wit ’62  en Budel reisde Someren 3 met een goed gevoel af naar Horst. Wittenhorst 2 stond met 12 punten op de 9e plek, Someren stond daar 1 punt boven dus kon met een overwinning afstand nemen van de directe concurrent.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor Wittenhorst. Ze kwamen feller uit de startblokken en dat resulteerde in enkele gevaarlijke momenten. In de 15e minuut kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Een hoekschop vanaf de linkerkant werd bij de 1e paal in het dak van het doel gekopt. Someren wist dat het een tandje erbij moest zetten en creëerde hierna enkele kansen. Tweemaal was het Bart Hurkmans die niet koel genoeg bleef en hierdoor verzuimde de score gelijk te trekken. Halverwege de eerste helft was het dan toch Someren dat wist te scoren. Na een corner van Stijn Sanders wist Mohammed Khallad de bal in de goal te werken. Hierna was het de verdedigende middenvelder van Wittenhorst die de wedstrijd deed kantelen. Bij een vrije trap van Wittenhorst protesteerde hij tegen de scheidsrechter, deze was hier niet van gediend en gaf de speler een gele kaart. De speler bleef doorzeuren en kreeg vervolgens zijn tweede gele kaart. Net voor rust was het toch de 10 van Wittenhorst die wisten te scoren. De linksbuiten wist weg te draaien van de Somerse verdediging en schoot laag in de hoek van het doel, Roy Bukkems was kansloos.

Someren realiseerde zich in de rust dat het anders moest en bracht 3 nieuwe namen in het team. Na rust was het betere van het spel voor Someren en dat resulteerde ook in een snelle gelijkmaker. Het was weer Bart Hurkmans die diep werd gestuurd, hij kreeg de bal in een frommel bij Stijn Sanders die de bal teruglegde op Rowan Leenen. Hij twijfelde niet en schoot de bal vanuit de hoek van de zestien schitterend in de goal, 2-2. Someren bleef aanvallen op zoek naar de voorsprong, maar ook de 10 van Wittenhorst kregen hun kansen. Een kopgoal uit een corner werd afgekeurd nadat er geduwd werd door de aanvaller. Someren kwam even later goed weg nadat de aanvaller van Wittenhorst in het doelgebied naar de grond ging, gelukkig voor Someren zag de scheidsrechter hier geen penalty in. Toch was het Someren dat de voorsprong wist te grijpen. Weer was het Mohammed Khallad die vanuit een corner de bal uit de draai knap binnen wist te schieten. Wittenhorst zocht in de minuten die volgde naar de gelijkmaker en was enkele keren dicht bij.  Telkens was het de verdediging van Someren die de goal wist te voorkomen. Omdat wittenhorst aanvallend stond te voetballen was het Someren dat veel ruimte kreeg in de omschakeling. Dit maal was het Bart Hurkmans die de bal diep stuurde op de voorin gebleven Jan van de Veen, hij was eerder bij de bal dan de keeper en kon de bal in het lege doel werken. Niet lang na dit doelpunt floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Met deze belangrijke overwinning staat Someren 3 na 11 wedstrijden op de 7e plek. Volgende week is op Sportpark De Potacker OSS’20 2 de tegenstander.

Verslag: Bart Hurkmans