De uitwedstrijd naar Margriet

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

9 oktober 2016 11:00

Geffen, J.H.M. van

De uitwedstrijd naar Margriet, in Oss was een wedstrijd waar we een en ander van verwachtten. We hadden vorige week onze eerste overwinning van het seizoen behaald en dat smaakte naar meer. Zo begonnen we ook aan de wedstrijd. Geconcentreerd en met volle  overgave. We stonden goed, gaven niets weg en als er een gaatje viel stond Dirk  weer op zijn post om mogelijk gevaar te bezweren. Het eerste half uur ging redelijk gelijk op met Someren met een licht overwicht.  In de 34e minuut kwam Bart Hurkmans op zijn rechtsback positie in balbezit. Hij lanceerde Dirk Maas die langs de lijn opstoomde en een goede voorzet losliet die door Jan van de Veen goed  op  waarde werd geschat. Hij scoorde beheerst de 0-1.

Tot aan de rust bleef deze stand gehandhaafd omdat er aan beide zijden de kleine  kansjes niet werden benut.

Meteen na rust kwam na een afgeslagen corner de bal in de voeten van Ron van Stratum. Hij nam de bal mee in een rush naar voren en plaatste een prima voorzet die door Mohamed Khallad met zijn hoofd achter de doelman van Margriet werd getorpedeerd.   Een heerlijk doelpunt.

Lang konden we niet genieten van de rustgevende voorsprong omdat een moment van onachtzaamheid Margriet de kans bood om de aansluitings treffer te maken.  Ze maakten daar gretig gebruik van.

We bleven rustig en lieten ons hoofd niet op hol brengen. Vincent vd Bogaart, onze aanvoerder sinds een aantal  weken omdat Karel een blessure heeft, zorgde hoogstpersoonlijk voor een nieuwe voorsprong van twee doelpunten. Hij verzilverde een doorkopbal, van wederom Ron van Stratum, tot de terechte 3-1 voorsprong.

Dit bracht rust en de drie punten kwamen niet meer in gevaar.  Al met al een verdiende overwinning.

Opstelling: Dirk Kerkers, Bart Hurkmans, Rowan Leenen, Mohamed Khallad, Ron van Stratum ( 82e Lex Lemmens), Thijs Cortenbach, Maxime Hollanders ( 72e Dylan Maas), Dirk Maas, Jan vd Veen( 84e Max van Santvoort) Jan Meulendijks (87e Rick vd Aker), Vincent vd Bogaart( 63e Stijn Sanders).

Verslag: Frans van Otterdijk