Verslag Someren 3 - Venray 3

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

2 oktober 2016 13:00

Klooster, J.

Na 3 punten uit 4 wedstrijden werd het tijd voor de 1e overwinning. Waarbij volgens de ranglijst tegen Venray een kans zou liggen. Die hadden 0 punten uit 4 wedstrijden en een doelsaldo van 2 voor en 30 tegen. Nadat Karel de Lau weer iedereen verwelkomde op Sportpark de Potacker kon de wedstrijd tussen Someren 3 en sv Venray 3 beginnen.

Het 1e half uur liet Someren zien dat ze de betere ploeg waren. Met een aantal kansen voor  de aanvallers van Someren na goed opgezette aanvallen. Helaas wou de bal er niet in. Na een half uur spelen kwam Venray meer in het spel. In de laatste minuut van de 1e helft ging het toch mis. Er kwam er een voorzet van rechts, kwam de aanvaller van Venray voor de verdediging en tikte de bal in de verre hoek erin. 0-1

In de rust waren we het erover eens. Hier mochten we niet van verliezen.

Dit resulteerde na rust al snel in een goal. Waarbij Thijs de bal 2 keer veroverde waardoor hij opeens oog in oog met de keeper stond en ronde dit beheerst af. Someren liet zien dat ze door wilde gaan. Doordat er goed als team gespeeld werd kreeg Someren na 55 minuten een corner. Deze werd door Thijs precies op het hoofd gelegd van Mo. Die wist de bal hard achter de keeper van Venray te koppen. Someren bleef druk te zetten waardoor Jan van de Veen een voorzet van de rechterkant bij de 1e paal in kon tikken. Jan van de Veen bleek het gevoel te hebben en scoorde hierna snel zijn 2e waardoor het 4-1 stond. Bij een uitverdedigende actie zette Rowan de tegenstander zo op het verkeerde been dat hij geblesseerd het veld moest verlaten. Omdat ze geen wissels meer hadden stond we met 1 man meer op het veld. Hierna was het wederom Thijs die een schot van 35 meter door de keeper fout verwerkt zag worden en daardoor kon Maxime de bal achter de keeper werken. Met nog 5 minuten te gaan stond het in middels 5-1. Hierna was het nog niet afgelopen bij Jan van de Veen. Deze maakte zijn hattrick compleet door de keeper te omspelen en de 6-1 binnen te lopen.

Verslag: Dirk Kerkers