Vandaag was de wedstrijd tegen HVCH

HVCH 2 (zon)

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

25 september 2016 12:00

Meijer, R.C.

Wanneer we winnen draaien we mee aan de bovenkant van de competitie. Bij verlies komen we bij de onderste en gaan we een zwaar seizoen tegemoet.

Het is kermisochtend, maar iedereen zag er nog fris en fruitig uit. Iedereen was gebrand om onze eerste winst te gaan pakken. We hadden zelfs een fanatiekere warming-up dan anders, onder leiding van onze trainer. Dit moet goed komen. Dan begint de wedstrijd. De bal ging op en neer en beide teams krijgen verschillende kleine kansen. Onze praatgrage aanvaller Stijn werd diep gestuurd, maar werd neergehaald op randje 16. Doorgebroken speler! Rood! Vrije trap erin! Overlopen! Helaas pakte het anders uit. Vrije trap, maar zonder kaart. De vrije trap gaat er niet in en HVCH kreeg meer hoop.

In de tweede helft werd Someren volkomen overlopen na 70 minuten voetballen Binnen 15 minuten stonden we met 3-0 achter. We gingen verder op de alles-of-niets tactiek. We kregen een vrije trap op 20 meter, deze ging via de paal eruit. Gelukkig was Dirk Maas er als de kippen bij en tikte hem van dichtbij binnen. 3-1. Meer hebben we er niet van kunnen maken. We speelde te zwak, zonder passie en zonder gevoel. Volgende week gaan we er echter met volle moed tegenaan. Venray is dan de tegenstander die met 0 punten stijf onderaan staan.

Met vriendelijke en sportieve groet,

Jan van der Veen