Someren 3 – Mierlo Hout 2 (2-2)

RKSV Mierlo Hout 2 (zon)

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

18 september 2016 14:00

Cruz, J.

Someren 3 heeft tegen Mierlo Hout 2 voor de derde keer op rij gelijk gespeeld. Na een matige eerste helft en een 0-2 ruststand wist Someren nog terug te komen. In een open slotfase vielen geen goals meer waardoor het wachten blijft op de eerste overwinning.

Nadat invaller omroeper Karel de Lau op perfecte wijze de wedstrijd aankondigde werd een uurtje later dan normaal, om 14:00u, afgetrapt. Mierlo Hout was in de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij. Someren had moeite met de 4-4-2 wijze waarop Mierlo Hout aantrad. Thijs Cortenbach zorgde voor het enige gevaar van Someren in de eerste helft. In de 16 speelde hij eenvoudig zijn man uit, maar zijn schot in de korte hoek werd moeizaam verwerkt door de Helmondse keeper. Mierlo Hout daarentegen wist wel raad met de mindere eerste helft van Someren. Een corner werd na een kwartwedstrijd van dichtbij snoeihard binnengekopt. Op slag van rust verdubbelde Mierlo Hout de score. In de omschakeling kwamen verschillende Somerenaren te laat. Uiteindelijk was de spits van Mierlo Hout het eindpunt van de aanval en tikte hij van dichtbij raak.

In de rust werd met een dubbele wissel ingegrepen. De tweede helft kwam Someren feller uit de startblokken. Het leverde echter nog geen echte kansen op. Na ruim een uur spelen viel de aansluitingtreffer bijna letter uit de lucht. Aanvoerder Jan van der Veen gaf een hoge voorzet die Tjardo Knapen van dichtbij geheel vrijstaand binnen kon koppen. Vanaf dit moment voelde Someren dat er meer in zat. In de 77e minuut leidde dit tot de gelijkmaker. Een corner van Stijn Sanders werd ingekopt door Mohamed Khallad. Invaller Vincent van den Bogaart was er als de kippen bij om deze kopbal te verlengen, 2-2. In het restant van de wedstrijd was het aan beide kanten open huis. De grootste kansen waren voor Mierlo Hout maar ook Someren kwam er enkele keren gevaarlijk uit. Na 95 minuten vond de scheidsrechter het mooi geweest en floot voor het einde.

Wederom niet verloren. Met 3 punten uit 3 wedstrijden blijft Someren echter in de gevarenzone. Ook bovenin staat alles dichtbij elkaar. Al met al lijkt het een open competitie te worden. Volgende week staat de uitwedstrijd naar HVCH op het programma. Wellicht een biertje minder pakken op kermiszaterdag zodat kermiszondag een succes wordt.

Opstelling Someren: Dirk vd Kampen; Bart Hurkmans (65’ Mike vd Loo), Rowan Leenen, Mohamed Khallad, Lex Lemmens (46’ Ron van Stratum); Tjardo Knapen, Thijs Cortenbach (46’ Max van Santvoort), Maxime Hollanders (65’ Vincent vd Bogaart); Jan vd Veen ©, Jan Meulendijks, Stijn Sanders

Verslag: Vincent van den Boogaart