Someren 3 speelt haar eerste thuiswedstrijd gelijk tegen ZSV 2

Mannen zondag, 3, 1e klasse B

11 september 2016 14:00

Kessels, A.G.J.W.

Na een prima resultaat uit bij Oss 20 (1-1) stond voor Someren haar eerste thuiswedstrijd op het programma tegen ZSV. ZSV had haar eerste wedstrijd thuis gewonnen tegen Margriet met maar liefst 5-1. Someren was vooraf dus gewaarschuwd.

Het eerste gevaar kwam van de bezoekers uit Zeilberg. Hun linksbuiten ontsnapte aan Bart en schoot de bal in de korte hoek. Maar de keeper was goed wakker en pakte de bal uit de korte hoek. Een paar minuten later werd Thijs aangespeeld in het strafschopgebied. Voordat hij gevaarlijk kon worden werd hij naar de grond gewerkt. Iedereen zag dat het een strafschop was behalve de scheidsrechter. Een paar minuten later kwam hun linksbuiten weer gevaarlijk langs de verdediging af. Hij kwam 1 op 1 met de keeper alleen deze verkleinde zijn goal goed waardoor de spits de bal recht op de keeper afschoot. In de rebound schoot hij op de al liggende keeper waardoor hij een kans voor goal met alleen Rowan nog op de lijn. Deze verkleinde de hoek goed waardoor de aanvaller de bal vol op de paal schoot. Hierna probeerde Zeilberg nog een aantal keer onder hun motto wa kan ut geve! de lange bal. Alleen onze verdediging stond goed en was er elke keer optijd. Hierna kwam Someren steeds beter in de wedstrijd en met de Corners van Thijs kwam er wel meer gevaar. Bij een corner waren de spelers van Zeilberg net iets sneller bij de bal waardoor er gecounterd werd. Toen maakte Dirk Maas op ongeveer 35 meter een overtreding wat een donker gele kaart was. De vrije trap werd ineens op goal geschoten. Dirk Kerkers was te laat bij de bal en raakte de bal nog aan waardoor de bal in de kruising landde. We gingen met een 1-0 achterstand de rust in.

Waar Someren in de eerste helft nauwelijks aan voetballen toe kwam begon het sterk aan de tweede helft en legde het ZSV haar wil op. Someren drong aan op de gelijkmaker en deze volgde ook in de 62e minuut. Een corner van Thijs Cortenbach belandde in de kluts bij de hard werkende Vincent van den Bogaart, die de bal op exact dezelfde wijze als vorige week achter de keeper frommelde. Geen mooie treffer, maar net zoveel waard als een beauty. 1-1. Na deze treffer liet Someren zien meer te willen en bleef met prima voetbal op zoek naar de voorsproing. Na enkele kansen resulteerde dit dan ook in de 2-1. Het was Jan van der Veen die na een goede aanval goed doorzetten en iet wat gelukkig de bal achter de keeper van ZSV werkte. Someren nam gezien de tweede helft terecht de leiding over van ZSV. Helaas konden ze niet lang genieten van de voorsprong, want vijf minuten na de 2-1 kreeg ZSV een vrije trap randje zestien. Het was wederom Maarten Janssen die met een goed genomen vrije trap raak schoot 2-2. In de resterende 10 minuten golfde het spelbeeld op en neer, maar werden er niet echt grote kansen meer gecreëerd, waardoor de 2-2 op het scorebord bleef staan. Gezien het wedstrijdbeeld een terechte uitslag, alhoewel de puntendeling niet nodig was geweest.

Door de twee gelijkenspelen heeft Someren nu 2 punten uit 2 wedstrijden. Nog steeds ongeslagen dus. Komende zondag staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma: Mierlo Hout 2. Hopelijk kan Someren dan haar eerste overwinning van dit seizoen boeken.

Verslag: Karel de Lau