NWC VR2 (zon) - SV Someren VR3 (zon)

NWC VR2 (zon)

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

16 oktober 2016 12:00

Someren VR3 wint spannende derby tegen NWC VR2 (3–4)

Dezelfde ingrediënten waren nu ook weer aanwezig, net zoals toen bij de teleurstellende wedstrijd van vorig jaar. Dezelfde scheidsrechter en weer enkele vrouwen van VR1 vanwege blessures e.d.. Maar gelukkig was het verschil met vorig jaar een stuk positiever uitgevallen voor de gasten uit Someren. Met nu een scheidsrechter die veel bij heeft bijgeleerd en die voor het grootste gedeelte de wedstrijd correct heeft gefloten. Dat mag wel gezegd worden vind ik. Al met al een spannende wedstrijd,  vooral tegen het einde, maar de volle buit ging toch mee terug het kanaal over. En terecht overigens !!

De eerste helft begonnen de gasten overrompelend. De wedstrijd was nog geen tien minuten oud en de stand was al 0 – 2 voor Someren. Daphne en Loes waren de gelukkigen. Het bleek dat de Astense vrouwen nog niet echt wakker waren en het leek een gemakkelijke middag te worden. We hadden nu even pech toen een vrije trap van Daphne op de lat belandde. Someren ging het vanaf die tijd iets rustiger aan doen,  maar die houding kan je alleen aannemen als je op zijn Italiaans kan verdedigen. Niet dus... Zo werd er na een half uur spelen de aansluitingstreffer gescoord. Op slag van rust kreeg Daphne nog een mooie kans om de 1 -3 te scoren, maar de goal werd ten onrechte afgekeurd,  omdat deze niet de doellijn zou hebben gepasseerd…. Wel dus. Maar ja dat krijg je als je geen videoscheids hebt en een vlagger die voet bij stuk houdt. Ruststand  1 – 2

De tweede helft begonnen de gasten weer voortvarend,  want na amper 5 minuten spelen werd door een Astense verdedigster een hard schot van Daphne in haar eigen doel gewerkt. Eigenlijk een eigen goal,  maar die tellen we gewoon mee voor de topscoorder. Ook nu weer verzuimde Someren om verder uit te lopen,  want de kansen waren er zeker wel aanwezig. En je raadt het al, als je ze zelf niet maakt, dan doet de tegenstander het wel. Uit het niets werd weer de aansluitingstreffer gescoord. De vrije ballen werden nu veel te gemakkelijk weg gegeven. Gelukkig hielpen de paal en lat ons nog op de been,  want als het gelijk zou worden,  dan werd het een stuk moeilijker. Gelukkig was Daphne in topvorm,  want de veilige marge van twee doelpunten werd weer bereikt toen ze de 2 – 4 scoorde. Echter tien minuten voor tijd werd het weer spannend,  toen opnieuw een Astense tegentreffer werd gescoord. Het spel golfde nu op en neer en o.a. goede kansen van Krisje en Anne misten hun doel. In de slotseconden voorkwam Beau nog dat de gelijkmaker werd gescoord en hield haar doel schoon met een mooie redding. Eindstand  3 – 4.

Volgende week zijn de vrouwen van Someren 3 vrij, maar dat komt goed uit om op tijd bij de Biercantus te zijn. Een week later komen de koplopers uit Heusden op bezoek. Wie weet kan men nog voor een verrassing zorgen, dus komt dat zien.

Topscoorders na 5 wedstrijden :
Daphne Steuten 8x
Mayke Bankers 3x
Sanne van der Weijst 2x
Juul Bakens 1x
Loes Linders 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..