Someren VR3 verliest teleurstellend van Liessel VR1 (2–3)

SV Someren VR3 (zon)

Liessel VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

9 oktober 2016 10:00

Na de teleurstellende wedstrijd van vorige week was nu de hoop gevestigd tegen Liessel VR1,  die vorige week ook hadden verloren. Helaas pakte dit verkeerd uit,  omdat ook nu weer de wedstrijd in de 2e helft uit handen werd gegeven. Een gelijkspel was eigenlijk meer op zijn plaats geweest.

De eerste helft was men min of meer aan elkaar gewaagd. Weliswaar waren de tegengoals weer van het kaliber “Sinterklaas Surprise” (bijna twee maanden te vroeg dus), maar desalniettemin wist de thuisclub tot twee keer toe de achterstand weg te werken.
Nadat de eerste kans voor Someren om zeep was geholpen was het aan de andere kant wel raak. Een verdedigende inschattingsfout werd hard afgestraft en was het na 10 minuten spelen 0 – 1 voor de gasten. Gelukkig duurde deze achterstand niet lang,  want amper enkele minuten later werd het 1 – 1 door een mooie goal van Daphne, die de achterhoede van de gasten kansloos liet. Echter tien minuten na deze gelijkmaker kwam Liessel weer goedkoop aan een voorsprong wat helemaal niet had gehoeven. Maar nu ook weer een voorsprong van korte duur voor Liessel, want enkele minuten daarna was daar weer de gelijkmaker. Nu was het Mayke die met enig fortuin scoorde toen hun keepster de bal mis tastte. Hierna waren er toch nog enkele grote kansen voor Someren om op voorsprong te komen,  maar helaas was de afwerking niet zo goed. Ruststand  2 – 2

De tweede helft verliep niet zo spannend als voor de rust. Maar de gasten waren toch iets sterker dan de thuisclub. Het was wachten op de voorsprong van Liessel die een kwartier voor tijd dan ook binnen viel. Deze keer geen hulp van Somerense zijde,  want de kans werd gewoon goed uitgespeeld. In het laatste kwartier probeerde men toch nog de gelijkmaker te forceren. Dit leidde tot een grote kans en werd op een haar na gemist. Maar helaas zat er niet meer in. En zo ook nu weer bleef men met nul punten zitten. Eindstand  2 – 3.

Volgende week is er weer een kanaalderby, om 12 uur uit (of misschien 11 uur, aanvraag is iig in behandeling). Dus komt dat zien !!

Topscoorders na 4 wedstrijden :
Daphne Steuten 5x
Mayke Bankers 3x
Sanne van der Weijst 2x
Juul Bakens 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..