Belabberde 2e helft nekt Someren VR3 tegen MVC VR2 (4–2)

MVC VR2 (zon)

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

2 oktober 2016 10:00

Op deze koude zondagochtend moest een ietwat gehavend VR3 aantreden tegen medekoploper MVC VR2. Door vier niet onbelangrijke afmeldingen,  was de kans op een overwinning een stuk kleiner, maar gezien de 1e helft was het gemis niet te merken. Echter zakte VR3 na de rust zodanig in dat men alsnog een geflatteerde 4 – 2 nederlaag om de oren kreeg. Het is achteraf heel jammer,  want gezien de kansen was Someren een stuk beter, maar helaas stond het vizier na de thee niet op scherp.

De eerste helft verliep zeer gunstig voor Someren. De eerste grote kans was voor de gastvrouwen uit De Mortel, maar daarna was het Someren wat de klok sloeg. Het was “Henkie” vd Weijst die met twee mooie rushes de achterhoede van MVC geen kans gaf en tweemaal beheerst scoorde. Aan het spel van MVC was niet te zien dat ze bovenaan stonden en men hoefde zeker niet te vrezen vandaag.
Althans, zo leek het … Ruststand  0 – 2.

Echter in de tweede helft was de thuisclub een stuk feller en beter dan voor de rust. Amper na 5 minuten spelen,  werd al heel gemakkelijk de aansluitingstreffer gescoord.  En na een kwartier werd het al gelijk, nadat de penalty voor de thuisclub goed werd ingeschoten. Hierna had Someren 4 a 5 grote kansen om weer op voorsprong te komen,  maar de bal wilde er gewoon niet in. En zoals altijd valt ie aan de andere kant er dus wel in. Geheel onnodig en zeer gemakkelijk, zoals ook de andere goals, viel zelfs de 4 – 2 binnen. Echt doodzonde, maar het is niet anders. Het is toch aan Someren zelf te wijten, dat men hier geen punt heeft gehaald. Eindstand  4 – 2.

A.s. zondag tegen Liessel VR1 dient men toch veel beter met de geboden kansen om te gaan, om niet opnieuw tegen een zeperd aan te lopen. Het zou n.l. wel leuk zijn om aansluiting te houden met de koplopers.

Topscoorders na 3 wedstrijden :
Daphne Steuten 4x
Sanne van der Weijst 2x
Mayke Bankers 2x
Juul Bakens 1x

Verslag door Dave Rhoe : voor functies e.d. zie andere verslagen …..