Someren VR3 - SJVV VR2

SJVV VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR3, 6e klasse 07

25 september 2016 10:00

SJVV VR2 bezorgt Someren VR3 een mooie kermiszondag (4–1)

Na de mooie openingswedstrijd van het nieuwe seizoen, waarin Bruheze VR1 uit met 2 – 3 opzij werd gezet, volgde nu weer een mooie overwinning. Nu waren de vrouwen van SJVV VR2 het slachtoffer van de Somerense dadendrang. Met 6 uit 2 lijkt VR3 wel een titelkandidaat …. Aan de foto’s is het overigens niet te zien, maar dat is gebruik maken van de zand-in-de-ogen-strooi-tactiek, waarbij de tegenstander een heel andere indruk krijgt van dit team. Vorige week had dit ook goed uitgepakt.

De eerste helft begon de thuisclub voor de afwisseling eens voortvarend. Na twee grote fouten van de keepster kon Mayke tot twee keer toe gemakkelijk scoren en was het eigenlijk al na 20 minuten beslist. De bezoeksters waren niet echt gevaarlijk, tot de 30e minuut waarbij voor Someren ongelukkig de aansluitingstreffer werd gescoord. Het was eigenlijk een frommelgoal,  maar deze tellen ook. Voor de rust waren er nog grote kansen voor Someren om de voorsprong uit te bouwen, maar Daphne, Mayke en Loes misten hun doel jammerlijk. Ruststand  2 – 1

In de tweede helft bleef de thuisclub de bovenliggende ploeg. Na een kwartier spelen werd dan uiteindelijk de bevrijdende 3 – 1 gescoord door Daphne,  die een mooi afstandsschot in huis had. Even werd het nog spannend toen een gemakkelijk gegeven penalty werd toegekend aan de bezoeksters. Echter was het onze penaltykiller Demi, die deze pingel gemakkelijk kon stoppen. Hierna was SJVV echt geknakt en werd de wedstrijd gemakkelijk uitgespeeld. Dat het in de laatste minuut nog een doelpunt werd gescoord door Juul was eigenlijk voor de statistieken, maar voor deze kermiszondag de kers op de taart. Eindstand  4 – 1.

Volgende week spelen we de topper uit tegen MVC VR2 aanvang 10.00 uur. Ook zij hebben hun eerste twee wedstrijden gewonnen. We zijn benieuwd.

Topscoorders na 2 wedstrijden:

Daphne Steuten 4x
Mayke Bankers 2x
Juul Bakens 1x

Verslag door Dave Rhoe: voor functies e.d. zie andere verslagen …..